Wat kan ik het beste dragen bij een sollicitatiegesprek?

Ik heb vrijdag een sollicitatiegesprek en het is voor een functie als secretaresse op een accountantskantoor. Wat kan ik het beste aandoen om er representatief uit te zien?

Toegevoegd na 15 minuten:
Zijn blote benen een optie of liever toch een panty als ik voor een rok kies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor een panty gaat : kies dan voor een huisdkleurige Maar opzicht is het niet echt noodzakelijk.
De kans dat je er een ladder in krijgt is namelijk aanwezig. ( niet dat je t daarvoor moet laten) En misschien valt het zo,n baas wel helemaal niet op of je nou wel of geen panty aan hebt. t lijkt me sterk dat het van de panty af hangt of je die baan wel of niet krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk ook niet dat het daarvan afhangt maar ik doe zoals je hebt geadviseerd en kies voor een huidskleurige panty. Dat accentueert de benen iets maar niet teveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gekozen om een zwarte rok aan te doen met een gewerkte
witte blouse. Gouden oorbellen en een dunne gouden ketting. Verder
draag ik pumps met een hakje en een huidsleurige dunne panty.
En mijn haar heb ik opgestoken.

Het beste antwoord

Dat is tegenworodig toch een powersuit. Een mooi gesneden pak, in een lichte stof zodat je niet zit te zweten van de temperatuur. Er onder een niet te open bloesje.

Uiteindelijk een kleding combinatie welke ze ook van jou kunnen verwachten tijdens het werk, waar je je lekker in voelt.

quote:http://www.directiesecretaresse.nl/sollicitatie-kledingtips/
Dames

•Draag een tweedelig pak met een jasje en een broek/rok, geen jurken.
•Schoenen met een simpele hak.
•Geen grote of kleine handtassen, draag liever een aktetas.
•Wanneer je nagellak draagt, gebruik dan een lichte, simpele kleur.
•Houd je make-up simpel en natuurlijk, het mag niet teveel opvallen.
•Niet meer dan één ring aan elke hand.
•Niet meer dan één setje oorbellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

In ieder geval een zwarte rok als basis kleding stuk en daarop kun je gewoon een bloesje in alle kleuren die je maar wilt ,dragen.
gecombineerd met een muiltje of met schoeisel waar iets een hakje onder zit. wanneer je kiest voor muilen met open teen dan moet je er wel op letten dat je je teen nagels leuk en netjes gelakt hebt. das voor het extra accent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort rokje, boven de knieën en een laag uitgesneden topje met een beetje inkijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nette broek met een bloesje.
Neem daarbij een notitieblok mee om daarop aantekeningen te zetten. Dit ziet er uit alsof je heel geinteresseerd ben. Bekijk (als ze die hebben) de website en bereid je zo goed mogelijk voor op vragen als waarom wil je hier werken e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een broek ik wel geschikt voor een sollicitatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een nette broek is wel, we leven in Nederland in de 21ste eeuw.
Een nette rok of broek met een blouse of als je hebt een jasje is prima. je hoeft echt niet allerlei accessoires aan te schaffen zoals een aktetas e.d. of in een tweedelig pak of mantelak te verschijnen. Zorg dat je er verzorgd uitziet. Geen felle kleuren nagellak of juist zwarte randen onder je nagels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als basis kleur zou ik in ieder geval zwart aan houden.
Een jurkje in t zwart is wel netjes maar een rok zal toch de voor keur hebben.
Combineer dat met een leuk hip bloesje of een top maar hou wel de schouders bedekt en de buik ook. Heb je echter alleen maar van die spaghetti hemdjes ( met hele dunne schouder bandjes ) dan zou je er een leuk bolerootje over heen aan kunnen trekken.
Zorg in ieder geval ook voor verzorgde nagels. Want verzorgde nagels( handen) is vaak iets waar mensen ook naar kijken.
Verder zou je iets van een sjaaltje om kunnen doen, of een mooie ketting. Loop echter niet te veel te koop met dure luxe sieraden want dat kan afleiden en probeer ook je haren zo veel mogelijk uit je gezicht te houden.
Laat de make uop zoveel mogelijk achter wege geen felle kleuren gebruiken of overdreven zwart aangezette ogen.
een beetje lipstick en heel iets mascara is vaak al voldoende en zorg er voor dat ook je oorbellen ( voor zover je die draagt) niet al te groot zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kledingtips voor vrouwen

- Lengte straalt autoriteit uit. Als je niet al te lang bent, kunnen hakken je daarbij helpen. Maar draag geen naaldhakken, dat is weer té sexy.
- Zeker in de meest zakelijke sectoren word je geacht áltijd een panty te dragen. Ook al vallen de mussen van het dak.
- Wil je vriendelijker overkomen of solliciteer je op een baan waarin je vooral met mensen werkt (P&O manager of docent)? Draag dan lichtere kleuren en kleren van een wat zachtere stof, zoals wol of linnen.

Meer lezen, kijk dan naar het artikel achter de link

Toegevoegd na 5 minuten:
Ps een aspect wat vaak onderschat/ onderbelicht wordt
Zorg dat je haar goed zit. Gewassen, geföhnd, gekamd en netjes in model gebracht.
En zorg ervoor dat je kleding schoon is, als het warm is zorg liever dat je te vroeg gaat zodat je rustig kunt lopen (voorkomt zweetplekken en mogelijk -geur), heb je nog even tijd om je haar en make up in het toilet bij te werken.

Veel succes met het gesprek trouwens!

En ja, doe dit panty gewoon maar aan, desnoods trek je m op het toilet aan als je toch je make up aan het bijwerken bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je niet pronkt met je decollethee kun je het beste een bloesje aan trekken.
Let hierbij op dat het absoluut geen doorschijnend stofje is want anders ziet ie je bh. En dat maakt meestal niet helemaal de indruk waar jij op hoopt.
Verder trek je gewoon een mooie rok aan maar maak het niet te bont .Wanneer je bloes al gebloemd of gestipt is dan trek je een effen rok aan en niet ook nog eens een gebloemde of gestipte want dan word het een te druk geheel.
Trek schoenen aan met iets een hak en ga niet op stiletto s want door de zenuwen die een gesprek met zich mee kan brengen zou je je wel eens kunnen verstappen.
Steek je haar leuk op of laat iemand het in vlechten, dat staat altijd heel netjes en wanneer deze beidde kapsels niet mogelijk zijn kam het dan in ieder geval uit je gezicht.
Zorg verder voor een gebit zonder stukjes spinazie of wat dan ook en overdrijf niet met te veel sieraden en make up. alleen rode lippen is genoeg . Laat de felle kleuren oogschaduw of smokey eyes aub achterwege.
mobieltje uitzetten.
En let op dat je mooie schone handen hebt.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op sommige kantoren zijn blote benen en zichtbare blote tenen not done.
Beetje ouderwets, maar ik zou er bij een sollicitatie wel rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoeld dus ik kan dan beter een panty dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt het ook uit wat voor panty ik kan dragen?
De adviezen hierboven zijn duidelijk. Maar om nog even in te gaan op deze specifieke sollicitatie.

Accountantskantoren zijn vaak nog van de klassieke kledingvoorschriften. Accountants zelf dragen nog altijd een volledig pak met stropdas. Het zijn veelal mannen die er werken die de voorkeur hebben voor inhoud en niet aan uiterlijke schijn (ja natuurlijk zijn dit vooroordelen, maar dat maakt ze niet minder waar).

Dit is wel degelijk iets om mee rekening te houden. Dus mijn advies zou zijn. Trek een wat traditionelere outfit aan. Een broek/rok met een mooi colbertje erop. Vrouwelijk maar toch zakelijk. Niet teveel aandacht besteden aan felle kleuren en opvallende sieraden.

Trek een panty aan als je kiest voor een rok. Dan sla je de plank nooit mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals al beschreven zijn accountantskantoren nogal precies in kleding. Zeker als je ook klantencontact hebt. Je kan ook tijdens je sollicitatie vragen wat zij van je verwachten dat je moet dragen als je daar komt werken.
Ik zou zeker een rok kiezen met een blouse en eventueel een jasje. Daarbij een panty en met het warme weer is een huidskleurige wel geschikt. Niet te dik.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een sollicitatiegesprek zou ik je aanraden iets eenvoudigs aan te trekken.

Netjes en persoonlijk maar zeker niet overdreven indruk achter proberen te laten.

Ik zou je zeker een vlotte, niet te korte, rok aanraden en een stel panties.

Een wit bloesje daarboven en je haar netjes gekapt..

Sterkte en succes met dit advies van een man..haha

Gr. Ton

Toegevoegd na 21 minuten:
Een nette, vlotte en solide indruk maken is naar mijn mening heel belangrijk.

Je komt daar om wat werk te verrichten en je komt daarbij ook in contact met de clientèle.

En dus moet je ook een beetje een representatief uiterlijk voor het bedrijf zijn.

Dit even als aanvulling op mijn eerste antwoord.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje als de mussen van het dak vallen (of de vissen uit de sloten begreep ik nu) dan ga je toch niet meer in een panty, hallo zeg. Kijk eens op de website, kijk eens of daar foto's op staan. Hou er wel rekening mee dat het website foto's zijn, dat ze dus dressed up kunnen zijn.

Ga in kleding waarin jij je comfortabel voelt en hoe jij je lekker voelt. Echt niet elk accountantskantoor verlangt het jasje/dasje. Probeer anders stiekem te kijken wie er werkt en hoe ze erbij lopen, bijvoorbeeld op het moment van naar huis gaan, gewoon ergens in de buurt gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles waar je aan twijfelt: niet aandoen. Ga voor Safe en Zekerheid.
13 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan het kantoor, ik heb zelf bij diverse accountantskantoren gewerkt waarbij er 2 zijn die een kledingvoorschrift hebben. Dit waren dan ook grotere kantoren met meerdere vestigingen. Ga je bij een dergelijk kantoor op gesprek; het haar niet los, maar in een knot of staart, niet te veel make-up, alleen kleine oorbellen dragen, een blousje op een rok (tot over de knie) of broek (absoluut geen spijker), met daarbij een sjaaltje of blazer, schoentjes met een hakje. Bij de kleinere kantoor (met maar een paar man in dienst) is het meestal iets vrijelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er net zo uitzien als een secretaresse. Donkere kleding komt altijd zakelijker over. Ga eens op een accountantskantoor kijken.