Overdag slapen tijdens ochtenddiensten?
Hoi! Ik werk onregelmatig, voorheen draaide ik vrijwel alleen nachtdiensten en dit was voor mij ideaal. Ik heb nooit slaapproblemen gehad en voelde ik mij topfit. Nu werk in sinds kort ook met ochtenddiensten, maar deze slopen mij volledig (ik heb al vaker ochtenddiensten gedraaid maar hier heb ik nooit aan kunnrn wennen en zorgde altijd voor problemen met slaap en prestatievermogen, vandaar dat ik alleen nachten en avonden ben gaan werken). Nu is mijn vraag: zijn er mensen die overdag slapen in plaats van snachts op het moment dat zij ochtenddiensten hebben? Dus bijv: werken van 7 tot 3, daarna om half 4 in je bed liggen en slapen tot een uur of 1 a 2 snachts. Daarna lekker wakker worden en je ding doen tot je dienst weer begint. Ik hoop dat iemane zijn ervaring hiermee kan delen en hoe hij of zij dit doet! Alvast dank voor het reageren!
En voor dat ik de reacties krijg dat dit misschien erg ongezond is, ja, daar ben ik mij van bewust. Echter denk ik niet dat het zo gezond is om iedere week een andere slaaptijd te hanteren. Ik zelf vind het voor mijzelf zeer ongezond om wél snachts te slapen voor een ochtenddienst, want hier moet ik soms dagenlang van herstellen. Plus het feit dat ik mijn werk niet goed kan uitvoeren.
Mvg Bart!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.