Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werk op 0-uren maar in mijn contract staat tijdelijk dienstverband, kan ik met ontslag?

Goededag,
Ik ben van plan om ontslag te nemen bij mijn huidige werkgever. Hier werk ik op basis van 0-uren. Wel heb ik een 'tijdelijk dienstverband'. De vraag is nu: kan ik nu ontslag nemen terwijl het tijdelijk contract nog niet is verlopen? In principe moet ik tot de einddatum doorwerken, maar omdat ik op basis van 0-uren zit vraag ik me af of dat dan nog steeds geld? Ik dacht namelijk dat ik gewoon een nulurencontract had, maar na checken staat er in mijn contract 'tijdelijk dienstverband'. Wie kan mij meer vertellen? E

Mvg

TurfGraver
5 maanden geleden
Je kan altijd ontslag nemen.
Met een contract moet je alleen mogelijk rekening houden met opzegtermijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je bent verplicht om minimaal ... nul uren ... te werken. Bij een dergelijk contract ben je in de basis niet verplicht om op je werk te komen (tenzij er aanvullende clausules in het contract staan !)

In het contract staat een einddatum. Daaraan hebben zowel jij als je werkgever zich geconformeerd. In theorie dien je dat ook uit te zitten, maar in de praktijk hoef je niet meer op je werk te verschijnen. (Immers: een nul (!) uren contract.)

Maar let op, in het contract staan wellicht nog andere bepalingen waar je je aan moet houden. Die blijven van toepassing gedurende de looptijd van het contract.

Algemene tip: als je ontslag wil nemen met een tijdelijk contract, ga dan in gesprek met je werkgever. 9-van-de-10 keer is het geen enkel probleem en kom je er samen wel uit.
(Lees meer...)
ronron1212
5 maanden geleden
Iedereen kan ontslag nemen heeft verder niets met het contract te maken. Alleen kan je te maken hebben met een opzeg termijn. Tijdelijk contract of een vast contract dat maakt niet uit.
TurfGraver
5 maanden geleden
De werknemer is verplicht te komen werken als hij of zij tijdig en rechtsgeldig wordt opgeroepen.
https://www.meesterenmeester.nl/blog/wat-zijn-de-voorwaarden-en-regels-betreffende-een-0-uren-contract#:~:text=Verplichting%20om%20te%20werken,duidelijk%20en%20concreet%20te%20zijn.
ronron1212
5 maanden geleden
@TurfGraver wat heeft dat met ontslag nemen te maken
TurfGraver
5 maanden geleden
@ronron1212, niets.
Maar is een reactie op:
"Bij een dergelijk contract ben je in de basis niet verplicht om op je werk te komen"
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing