Kan ik direct solliciteren bij een bedrijf waar ik al werk?

Ik werk al een paar jaar bij hetzelfde bedrijf maar een paar maanden geleden ben ik verhuisd en zit er al langere tijd aan te denken om naar een andere vestiging te gaan (aangezien mijn managers me hier toch ook niet mogen), ik probeer al een maand of twee het gesprek aan te gaan met mijn hoogste manager voor overplaatsing, maar hij is er niet als ik er ben, of hij zit de hele dag buiten zicht op kantoor waardoor je niet eens weet dat ie er is, dus dat hele gesprek begin is een beetje op de geven; dus zou ik buiten mijn eigen management om kunnen gaan en gewoon direct solliciteren bij de andere vestiging op dezelfde functie die ik nu al heb?

4 maanden geleden
ronron1212
4 maanden geleden
je kunt toch gewoon even vragen aan je afdelings manager.
jc54
4 maanden geleden
Hiervoor moet je bij PZ (personeelszaken) zijn.
tinus1969
4 maanden geleden
Heb je je hoogste manager al gemaild?
crispy
4 maanden geleden
Als je op een andere vestiging wil gaan solliciteren, zullen ze altijd informatie inwinnen bij je huidige manager. Als die niet weet dat je wil verkassen, maak je een hele slechte beurt bij de nieuwe werkplek.
Oftewel: je moet het altijd via je eigen manager spelen, anders heb je geen kans.

Antwoorden (2)

Weet je of er op de andere vestiging een vacature is? Dan zou je daar op kunnen solliciteren. Daar hoeft je huidige manager geen akkoord voor te geven.
Als je gaat solliciteren zonder dat er een vacature is, zou je eens in gesprek kunnen gaan met de afdeling Personeelszaken of HRM. Mogelijk zien zij mogelijkheden voor een overplaatsing.
4 maanden geleden
Je hoeft niet meteen te solliciteren, gewoon een gesprekje hebben met een collega op afstand, eens kennismaken, is sowieso niet verboden. Het werkt toch vaak het beste als iemand je kent; probeer het viavia. Stel eerst eens een andere vraag, bijvoorbeeld inderdaad of er uberhaupt vacatures zijn, kijk of er een andere mogelijkheid is om erachter te komen wat ze daar doen, of ze een keer een borrel hebben, of je kunt komen kijken hoe ze het werk daar doen, of je een keer met iemand kan lunchen, etc, vertel meteen dat je enthousiast bent over het bedrijf en dat je verhuisd bent, en zie hoe de dingen gaan rollen.
3 maanden geleden