Als ik ergens werk en ook een contract hebt getekent,is het dan erg als ik ergens anders werk vind en een contract teken zonder te laten weten dat ik

Ergens anders al een contract heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

Ja, als je niet wilt opzeggen bij de 1e baan waar je een contract getekent hebt, moet je nog altijd laten weten dat je een 2e baan hebt aangenomen. Bij sommige werkgevers is dat verboden of mag dat alleen tot een bepaald ontvangen bedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral als het in dezelfde bedrijfstak is, moet je het wel melden. Beide werkgevers zullen het niet waarderen als je ook voor hun concurrent werkt. Is het iets totaal anders, dan zal het waarschijnlijk geen problemen geven, als de werktijden tenminste niet met elkaar botsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn werkgever maakt er boven verdiensten van 500 euro netto per maand wel een probleem van, ook al is het in een andere sector.
nee dat is niet erg. Je moet er alleen voor zorgen dat je niet bij beide bedrijven de kortingsheffing op belastingen int: Je moet anders achteraf terug betalen. Het is wel handig om bij het tweede bedrijf aan te geven dat je nog een baan hebt. Daar zzitten ook geen bezwaren aan, behalve als je in hetzelfde specialistische vakgebied werk (Ze willen niet dat je insiders informatie mee neemt naar je baan bij de concurrent)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm, mensen volgens mij kan dit wel degelijk erg zijn. Dit heet bij mijn weten een 'concurrentiebeding'. Als je werkzaamheden en functie bij het ene bedrijf lijken op die van het andere bedrijf kan het weleens zijn dat beide werkgevers dit niet zo leuk vinden. Je werkt technisch gezien immers bij de concurrentie. De nadruk ligt echter op KAN want een concurrentiebeding moet vastgelegd zijn in je contract of als aparte overeenkomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal afhankelijk van de sector waarin je werkzaam bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nelly: klopt maar dat zegt mrbrig toch ook? Het is zeker de moeite waard om met beide bedrijven dit te bespreken en absoluut niet te verzwijgen!! Van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min was niet van mij en reactie was geen kritiek maar een aanvulling.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ghehe sorry :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid. Ik spreek in dit geval min of meer uit ervaring. Een vriend van mij is vorig jaar de laan uitgestuurd omdat hij verzwegen had dat hij een andere baan had bij een adviesbureau, naast zijn andere baan bij een consultancy kantoor. Kijk in je contract, ga eventueel naar een adviesbureau voor werknemers en probeer het voorzichtig bespreekbaar te maken met je werkgever(s).
Als je beide contracten kunt en wil nakomen bega je geen contractbreuk.
Als je de eerste overeenkomst niet wilt nakomen dan ben je met opzet nalatig. De werkgever van het eerste contract kan dan terecht schadevergoeding van je eisen.
Als beide contracten elkaar qua inhoud niet "bijten" is er weinig of niets aan de hand. Het kan wel zo zijn dat billijkheid en goede trouw de twee contracten tegelijkertijd verbieden.
Ga na, of laat nagaan, waar je voor getekend hebt en vraag niet op deze site naar zaken die je waarschijnlijk zelf beter kunt (laten) nagaan en weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het beiden parttimebanen zijn, waarin de werktijden vastliggen en daar geen overlap in is, zou het kunnen.
Vaak staat er wel in de CAO of bedrijfsregels van de bedrijven dat je MOET melden dat je nog ergens anders werkt. Ook is het zo dat als je 2 banen hebt, bij 1 van die werkgevers bepaalde belastingen niet meer worden ingehouden. Maar dat moeten ze dan wel weten.
Sommige bedrijven hebben inderdaad een concurrentiebeding en dan is het wel strafbaar en kunnen ze je ontslaan als ze erachter komen dat je nog een baan hebt. Ik zou eerlijk zijn en gewoon melden dat je nog een baan hebt. Waarom zou je dat verzwijgen? Je moet volledig beschikbaar zijn voor je werkgever(s) en ook bij uitzonderingen op andere dagen kunnen werken. Dat kan dus nu niet. Praat er over en kijk wat ze er van vinden en of het elkaar bijt (of problemen zou kunnen opleveren).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"bij 1 van die werkgevers bepaalde belastingen niet meer worden ingehouden".
Lijkt me sterk. Het tegendeel is waar.