Voor hoe lang zijn de deelcertificaten die behaald zijn op vavo geldig voor de studie geneeskunde?

voor hoe lang zijn ze geldig
ik heb havo diploma ik leg dit jaar examen af in scheikunde ne biologie en volgend jaar natuurkunde op havo en wiskunde b op vwo en in het 3e jaar natuurkunde vwo examen
blijven ze echt geldig en tot hoelang

8 maanden geleden
1.6K
tinus1969
8 maanden geleden
Ik dacht dat zulke certificaten gewoon geldig blijven.
ronron1212
8 maanden geleden
deelcertificaten blijven gewoon geldig je hebt ze behaald. heb je sommige vakken nog moeten behalen op het volwassen onderwijs. Heb je de rest op VWO niveau?
ondersterren
8 maanden geleden
ik heb havo diploma ik leg dit jaar examen af in scheikunde ne biologie en volgend jaar natuurkunde op havo en wiskunde b op vwo en in het 3e jaar natuurkunde vwo examen
ronron1212
8 maanden geleden
Volgens mijn moet alles op VWO niveau zijn.
Utrecht
8 maanden geleden
Kijk goed wat de vereisten zijn voor toelating; een volledig VWO diploma (alle vakken al dan niet met losse certificaten) of alleen de vereiste vakken. Daarnaast: als je drie jaar gaat doen om 5 certificaten te halen, bedenk dan goed of je het wel in je hebt om geneeskunde te gaan studeren. Het is geen makkelijke studie, ook niet voor hen die in 6 jaar hun VWO diploma haalden met hoge cijfers.
Inekez1
7 maanden geleden
Met havo diploma en deelcertificaten voor 4 vakken op vwo-niveau ben je niet toelaatbaar. Je moet OF vwo-diploma hebben (met de 4 exacte vakken), OF minimaal hbo-propedeuse met deelcertificaten op vwo-niveau voor de 4 exacte vakken. Als je 3 jaar wil doen over die deelcertificaten, neem ik aan dat je in de tussentijd een hbo-opleiding volgt om tenminste je propedeuse te halen. Die certificaten blijven gewoon geldig. Je kunt ook je hbo-studie eerst afronden, een paar jaar werken en daarna geneeskunde gaan studeren.
ondersterren
7 maanden geleden
Ik doe eigenlijk 6 vakken op vwo niveau ik ben er wel alleen dus in totaal 3 jaar mee bezig ben vraag was dus of je binnen een bepaalde tijd je defecienties moet wegwerken
ondersterren
7 maanden geleden
Voor alle vereiste vakken ga ik vwo deelcertificaten halen
ondersterren
7 maanden geleden
Maar ik ben ouder dan 21 dus dan moet het toch voldoende zijn om 6 vakken te hebben want die vakken zijn ook vereist

Antwoorden (1)

Losse certificaten die je gehaald hebt blijven 10 jaar geldig. Haal je binnen die 10 jaar een volledig vwo-diploma, dan blijft dat diploma voor altijd geldig.

Om toegelaten te worden tot de studie geneeskunde is het halen van alleen certificaten niet genoeg, ook niet als het er 6 zijn. Je moet OF een vwo-diploma (= 10 vakken) hebben, met tenminste een voldoende voor wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie. Of een hbo-diploma of hbo-propedeuse hebben met losse certificaten op vwo-niveau voor wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie.

Tip: begin met het vak Nederlands, dan leer je niet alleen foutloos schrijven (met interpunctie) maar ook begrijpend lezen en zelf dingen opzoeken. Die laatste 2 zijn echt geen overbodige luxe bij een universitaire opleiding.
7 maanden geleden
ronron1212
7 maanden geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/volwassenenonderwijs/vraag-en-antwoord/diploma-voortgezet-onderwijs-via-vavo