Kun je nog aanspraak maken op de duur van je contract nadat hij automatisch is verlengd met een jaar?

De baas heeft nog niets gezegd en me er nog niet op aangesproken, maar mijn tijdelijke contract loopt over een paar dagen af. Op internet staat bij stilzwijgen dat ie dan automatisch wordt verlengd met dezelfde aantal maanden. Dus weer tijdelijk.

Wat nou als ik dat niet wil? Ik heb veel gewerkt, hard gewerkt, ben de enige die mijn functie uitvoert en extreem personeelstekort.

Ik wil er wel zeker blijven werken. Maar kan ik de duur nog onderhandelen, nadat hij al automatisch is verlengd?

een jaar geleden
1.5K
tinus1969
een jaar geleden
Wat wil je wel?
SimonV
een jaar geleden
Waarom vertel je hem vandaag niet even wat je wensen zijn?
jc54
een jaar geleden
Je kunt ook zelf initiatief nemen. Veel werkgevers stellen dat op prijs, er gaat iets vanuit.
Ritsuka
een jaar geleden
Zet duidelijk op papier wat jij graag wilt, en ga dan een gesprek aan met je baas. Niet afwachten en hopen dat het goed gaat, zelf actie ondernemen.
Alex1995
een jaar geleden
Liefst natuurlijk gewoon vast. Maar de vraag was: als het automatisch verlengd is, kan het dan überhaupt nog?
Alex1995
een jaar geleden
En bedankt voor de vele vlugge antwoorden tot nu al :)
TurfGraver
een jaar geleden
Elk contract kan tussentijds aangepast worden met goedkeuring van beide partijen.
Dus ook een tijdelijke contact kan voor einde omgezet worden in vast.

Antwoorden (1)

Ja, je kunt nog aanspraak maken op de duur van je contract nadat hij automatisch is verlengd met een jaar. Je kunt bijvoorbeeld een klacht indienen bij de Kantonrechter als je het niet eens bent met de verlenging.
10 maanden geleden