Kan ik loonsverhoging vragen omdat ik een cursus heb gevolgd?

Ik volg een cursus voor mijn werk en moet binnenkort examen doen. Nu heb ik volgende week een functioneringsgesprek en wil eigenlijk om een loonsverhoging vragen of kan ik beter wachten totdat ik het diploma ook daadwerkelijk heb?

een jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Een cursus of certificaat alleen is naar mijn idee (als leidinggevende) niet afdoende voor een salarisverhoging. Wel echter als je extra of andere werkzaamheden erbij pakt door de cursus of certificaat. Zolang dit de waarde verhoogt van de medewerker. Als je al meer doet en je cursus is slechts een bevestiging van je competenties dan kun je best vragen om salaris verhoging. Je kunt altijd een salarisverhoging ter sprake brengen mbt situatie na je cursus/examen, naar mijn mening. Ik ken je branche niet en ook he werkgever niet, dus dat even als disclaimer voor het antwoord dat ik hier geef.
een jaar geleden
Als je cursus meerwaarde heeft voor je werk (je wordt er beter in, of je weet beter wat je toch al doet) dan kun je zeker om loonsverhoging vragen. Het lijkt me dat een functioneringsgesprek daar het goede moment voor is. Het kan natuurlijk ook na je examen - maar als je ervan uit gaat dat je het haalt, en je zit toch op dat moment met elkaar om tafel zou ik het op dat moment vragen. Een functioneringsgesprek is sowieso het moment om te praten over je salaris, als je daar iets in zou willen veranderen (en of er na je examen zo'n moment komt moet je nog maar afwachten).
een jaar geleden