Kan je dierenarts worden zonder profiel n&g?

Ik wil heel graag dierenarts worden! Maar ik ben heel slecht in natuurkunde en scheikunde. Daarom vroeg ik me af, kan je ook dierenarts worden als je een ander profiel kiest, maar dan later bv een korte studie of curcus scheikunde of natuurkunde doet?

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik zit nu op VWO, atheneum. In het derde jaar, moet dus dit jaar kiezen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Dat kán wel, maar je zult altijd natuur- en scheikunde, biologie en wiskunde A of B op VWO-niveau moeten doen. Dat kan ook na het behalen van je VWO-diploma via VAVO (volwassenenonderwijs), LOI, zelfstudie of wat je maar wilt. Je kunt staatsexamen doen, dan hoef je niet ingeschreven te staan bij een onderwijsinstelling.

Het kan dus niet via een 'korte cursus', je moet echt het examen op VWO-niveau halen. Maar voor sommige mensen werkt het beter om in bijvoorbeeld één jaar tijd helemaal met een paar vakken bezig te zijn dan om direct een VWO-diploma te halen met een profiel waar je niet zo goed in bent. De rijping van je brein gaat ook verder naarmate je ouder wordt, en ander je motivatie en studiehouding wel. Niet zelden zeggen mensen dat vakken die ze écht niet konden op de middelbare school, hun op latere leeftijd heel redelijk af gaan. Ik weet niet waar dat precies aan ligt, maar voor sommige mensen werkt het blijkbaar zo.

Maar als het je zou lúkken om met wat extra studie en misschien wat bijles of begeleiding in één keer de juiste vakken te halen, dan zou ik dat doen.

Toegevoegd na 24 seconden:
Even link toegevoegd