Mag een uzb dagen die niet gewerkt zijn, van verlofuren afhalen?

Mijn vriend werkt via een uzb. Begin januari was er geen werk, dus heeft hij een week niet gewerkt. Nu heeft t uzb, die uren, die hij niet heeft gewerkt van zijn verlofuren afgehaald. (omdat ze t moesten oplossen). Mag dit zomaar?
Hij heeft een jaarcontract. geen vast contract.

een jaar geleden
1.9K
cakie1955
een jaar geleden
Dus een A contract (1 jaar geldig), met of zonder bedingen? (Een beding (lees restrictie) geeft het uitzendbureau (om zo maar te zeggen) "meer macht". Lees verder op:
https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/arbeidsvoorwaarden/rechten-uitzendkracht/
ikke1975
een jaar geleden
Helaas staat op de betreffende website, geen informatie hierover
erotisi
een jaar geleden
heeft hij wel betaald gekregen die week?
Thecis
een jaar geleden
Het contract moet goed doorgenomen worden. En ook de documenten die daarbij geleverd zijn (zoals algemene voorwaarden, branchezaken e.d.).
Hierin behoort te staan of een uzb dit wel of niet mag doen.

Geef als eerste antwoord