als je bent ontslagen mag je dan later opnieuw solliciteren op hetzelfde bedrijf maar dan in een andere buurt/omgeving?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (5)

ik weet het niet zeker, maar ik denk da ze dat nog wel ergens in de computer hebben staan. ze kunnen bij een sollicitatiegesprek immers heel je verleden terughalen ik weet dit niet zeker maar het zou absurd zijn als het kon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles mag. Vaak is er wel een centraal adres waar de sollicitaties naartoe gestiutd moeten worden. En in je cv staat ook dag je er al eens gewerkt hebt dus dan kunnen ze intern navraag doen of aan jou.
Zolang je eerlijk en open bent kunnen ze je niets verwijten. Tenminste, niet dat je solliciteert.
De reden van ontslag kunnen ze je wel verwijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Solliciteren amg altijd, of je er iets mee opschiet is iets anders, maar misschien heb je capaciteiten die je op het andere bedrijf beter kunt gebruiken. Niet geschoten altijd mis, maar houd rekening met eventuele vragen over het ontslag, probeer niet negatief te doen over het vorige bedrijf
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@anneliez : wat betekent "Solliciteren amg altijd" ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gut o gut o gut, weer die betweters van de Nederlandse taal die doen of ze het niet kunnen lezen en nooit van een typefoutje gehoord hebben en het zelf nooit doen. + van mij hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies :
Wat een lange tenen, voel je je aangesproken?
Van mij mag je +-en uitdelen hoor om een verkeerde reden... Misschien kun je begrijpen dat ik een hele of halve generatie ouder ben en niet al die afkortingen ken ! idd bijvoorbeeld.

Voor iemand die dat niet gewend is, lijkt alles, dus ook een tikfout (zoals in dit geval kennelijk) op een voor mij niet bekende afkorting vandaar dus de volkomen serieuze vraag : WAT BETEKENT DIT ? Verder is er in het engels een leuke uitdrukking voor :
Kiss my ... where the sun don't shine...! (sorry GV nu laat ik me even gaan!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jodokus52, ik vind het niet uitmaken of iemand nu 15 of 60 is, U zult toch wel het verschil zien tussen een afkorting of een spel of typefoutje. Wat voor lang woord zou er nu afgekort amg zijn tussen het woord Solliciteren en altijd? Als U even een kort puzzeltje doet met deze 3 letters komt U tot de conclusie dat het woordje "mag" de enige juiste mogelijkheid is. Dan kunt U niet anders concluderen dat het hier om een type-foutje gaat wat iedereen kan overkomen. U kunt ook engels goed dus Nederlands moet U ook goed afgaan, afkortingen kwamen in uw tijd ook voor op school...idd weet U ook goed zo te zien. Gewoon een beetje zelf uitzoeken ipv (in plaats van) meteen alles vragen. Wat de + betreft, die gaf ik niet omdat jij die vraag hier stelde maar omdat ik het antwoord goed vind (als dat mag?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38jaar
@dubossies : Het eerste wat ik dacht was 'Amsterdams Medisch .......', maar dat klopte niet, vandaar mijn vraag. Achteraf zeg ik akkoord, hier had ik het moeten zien, ik denk dat ik moe was, ik weet het niet, ik zag het niet. Denk er echter aan dat niet iedereen zo jong of snel
(2 1/2 jr geleden een beroerte gehad...) meer is. Niet iedereen op GV (duurde even voordat ik dit door had) is 12/13, 16/26 of 38 jr. en als ze dat wel zijn is het nog niet gezegd dat ze snel zijn, ziekte overkomt mensen van alle leeftijden. NB (nota bene)(grapje) : Twee weken geleden vroeg ik een vriendin wat idd betekent (echt waar / niet gelogen), ipv wist ik wel uit mijn werk vroeger, dat is namelijk een afkorting, die toen al gebruikt werd, die nu alleen geen puntjes krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dubossies : nu vergeet ik dus '38 jaar' weg te halen, had ik daar neer gezet omdat ik het anders vergeet... - was geen boosaardig plan !
Ja, je bent vrij om te solliciteren waar je wilt.

Als ze iets met je sollicitatie gaan doen, ligt natuurlijk aan de reden voor je ontslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag je zeker.

En indien jij kan motiveren waarom je binnen hetzelfde bedrijf doch in een andere omgeving wenst te werken dan kan dat zelfs in jouw voordeel uitdraaien omdat je enerzijds aangeeft dat je geen wrok koestert jegens het bedrijf zelf doch voor jezelf gelooft dat je in een andere omgeving wel rendabel kan zijn voor hen.

Ik zou jou als manager van zo'n bedrijf alleszins uitnodigen voor een gesprek omdat ik zo'n stap als teken van moed, lef en/of doorzettingsvermogen beschouw en dan wil ik best eens luisteren wat ik via jou over mijn eigen bedrijf kan leren.

Zorg dus wel dat je vanuit een positieve motivatie solliciteert en niet vanuit eventuele wrok want anders val je gegarandeerd door de mand.

Succes en laat je hoe dan ook door niemand van je stuk brengen hoor. De wereld is aan de durvers!