Hoeveel verdien je met eindejaarsloop met je krantenwijk?

Hey, oud en nieuw is er al weer bijna en daarom heb ik een krantenwijk genomen. Meestal geven mensen dan wat geld als ik aan de deur kom. Ik vraag me alleen af wat je er ongeveer mee verdient? Gewoon een indicatie. Ik heb trouwens 350 huizen waar ik op mijn woensdagmiddag 1.5u over doe. Ik verdien er €10,50 mee. Maar mijn vraag is dus… hoeveel verdien je ongeveer met de eindejaarsloop met 350 huizen. En wat geeft u gemiddeld aan een krantenjongen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat voor krant? Plaatselijk weekblad? Reclamefolders?
Pieterke
2 jaar geleden
Een euro, niet meer.
jc54
2 jaar geleden
Als je een krantenwijk alleen neemt voor de "eindjaarsloop", dan hoop ik dat de mensen in jouw dit lezen en dan zal de opbrengst niet hoog zijn.
jc54
2 jaar geleden
IN jouw wijk moest dat zijn......
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Elk jaar hier hetzelfde met bezorging, melden heeft geen zin want er wordt niets ondernomen en nabezorgen doen ze niet aan, eind van het jaar plm. 5 weken wel de 1 keer in de week-krant en de rest niet.
Als dan aangebeld wordt zeg ik steevast, loop eerst maar eens een half jaar goed en kom aan het eind van het jaar maar terug.
Onze trouwe bezorger van de folders krijgt 5 euro
Inekez1
2 jaar geleden
Als je een wijk hebt waar relatief veel oudere mensen wonen, dan zal het wellicht meer opleveren dan een wijk met relatief veel jongere (lees: werkende) mensen. Als mensen op woensdagmiddag thuis zijn en jou persoonlijk zien als je de kranten rondbrengt, je ze af en toe groet en de kranten netjes bezorgd, dan zullen ze eerder geneigd zijn je iets extra's te geven dan wanneer mensen je nooit zien en aan het eind van hun werkdag alleen een krantje in de bus vinden.
Als je pas 2 maanden kranten bezorgd, dan ben je voor de meeste mensen nog niet een vaste krantenbezorger. Breng je over een jaar nog steeds de kranten netjes en op tijd rond, dan brengt je oudejaarsronde wellicht een stuk meer op. Bedenk wel dat het flink meer tijd gaat kosten om bij 350 adressen aan te bellen dan om overal een krantje in de bus te schuiven. Veel mensen zijn 's middags niet thuis. En anderen zijn niet zo genegen om 's avonds in het donker de deur open te doen als ze geen bezoek verwachten.

Antwoorden (1)

Een dagblad kan gemiddeld per huisadres wel een euro opbrengen. Een huisaanhuisblad ongeveer 50 cent.

Zorg er wel voor dat je goed uitkiest wanneer je gaat lopen met je kerstkaartje. Als je als zoveelste in de rij aanbelt, zal je een stuk minder krijgen.

Bron: heb in de uitgeversbranche gewerkt.
AlphaLimaSierra
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Ik weet niet wanneer jij in de uitgeversbranche hebt gewerkt, of waar, maar ik vrees dat het gemiddelde per adres tegenwoordig in veel plaatsen echt een stuk minder is dan die 50 cent...