Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn mijn 'rechten' in deze situatie?

Momenteel heb ik een voltijds onbepaalde duur contract (38u) en ik werk als kinderverzorgster in een kinderdagverblijf (In België) dat 3 jaar geleden gopend is. Zelf heb ik in totaal 6 jaar ervaring.

Nu wordt deze kribbe verkocht en hoogstwaarschijnlijk overgenomen door iemand anders (allemaal vraagtekens want we weten nog niet wie, wat of zelfs wanneer..)

Wat zijn mijn rechten in deze situatie? op vlakken als loon - vakantie - overuren - enz..

* Mogen overuren overgenomen worden naar de volgende werkgever?

* Is er een mogelijkheid dat ons hele team ontslaan wordt? of MOET het personeel worden overgenomen?

* Heb ik recht op loonbehoud? of wordt er een nieuw contract opgemaakt (met daarin bijhorende voorwaarden en loon) dat ik te nemen of te laten heb?

* Nog een extra vraag: Kan mijn huidige baas ons verplichten om in heel augustus een 47-urenweek te werken?? De bezetting is vrij hoog en er valt een collega weg (vakantie).. Een jobstudent of dergelijke is geen optie..

KORTOM: Waar sta ik in deze hele situatie?

alvast bedankt voor de reacties want ik ken hier absoluut niets van!

ps: Ik heb mijn collega's (die bij een vakbond zijn aangesloten) gevraagd om ook daar te informeren, maar ik wil zelf ook graag zo snel mogelijk meer weten.. vandaar mijn reactie op 'goeie vraag'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
743

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beste lijkt me,af te wachten.tot de situatie veranderd is en wanneer je weet wat je nieuwe werkgever van plan is.