Wat zijn mijn 'rechten' in deze situatie?

Momenteel heb ik een voltijds onbepaalde duur contract (38u) en ik werk als kinderverzorgster in een kinderdagverblijf (In België) dat 3 jaar geleden gopend is. Zelf heb ik in totaal 6 jaar ervaring.

Nu wordt deze kribbe verkocht en hoogstwaarschijnlijk overgenomen door iemand anders (allemaal vraagtekens want we weten nog niet wie, wat of zelfs wanneer..)

Wat zijn mijn rechten in deze situatie? op vlakken als loon - vakantie - overuren - enz..

* Mogen overuren overgenomen worden naar de volgende werkgever?

* Is er een mogelijkheid dat ons hele team ontslaan wordt? of MOET het personeel worden overgenomen?

* Heb ik recht op loonbehoud? of wordt er een nieuw contract opgemaakt (met daarin bijhorende voorwaarden en loon) dat ik te nemen of te laten heb?

* Nog een extra vraag: Kan mijn huidige baas ons verplichten om in heel augustus een 47-urenweek te werken?? De bezetting is vrij hoog en er valt een collega weg (vakantie).. Een jobstudent of dergelijke is geen optie..

KORTOM: Waar sta ik in deze hele situatie?

alvast bedankt voor de reacties want ik ken hier absoluut niets van!

ps: Ik heb mijn collega's (die bij een vakbond zijn aangesloten) gevraagd om ook daar te informeren, maar ik wil zelf ook graag zo snel mogelijk meer weten.. vandaar mijn reactie op 'goeie vraag'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste lijkt me,af te wachten.tot de situatie veranderd is en wanneer je weet wat je nieuwe werkgever van plan is.
Zolang je nog bij je huidige wekgever in dienst bent,heb je gewoon recht op alle verworvenheden. Het is logisch,dat je je zorgen maakt,maar toch zou ik niet te veel op de zaken vooruit lopen.Over deverplichting om in Augustus een 47 urige werkweek te draaien,denk ik,dat je dat op vrijwillige basis moet doen.Als je weigert zou er tegen je nieuwe werkgever wel eens minder vleiende dingen over je gezegd kunnen worden,met alle consequenties van dien. Ik wens je veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je werkt in België en daar kunnen de regels afwijken van Nederland daarom heb ik een site voor je opgezocht die je heel veel antwoorden kan geven.
Zo niet google dan even zelf op arbeids rechten België.
Ik hoop dat je eruit komt.