Mag je werken met een strafblad als gastvrouw in een bordeel met een terugkijkperiode van 5 jaar VOG?

Heb een strafblad sinds 2015 en vroeg me af of je met een strafblad mag werken als gastvrouw in een bordeel. Heb begrepen dat om een VOG aan te vragen de terugkijkperiode 5 jaar is. Of ligt dat allemaal anders. Zou graag meer willen weten. Op internet krijg ik niet echt duidelijke regels en wetten hier over. Mijn straf was/en of is drugs gerelateerd.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Wil het bordeel waar je gaat werken een VOG hebben voor ze je aannemen? Pas dan hoef je een VOG aan te vragen. En dan nog: bij een VOG wordt gevraagd naar wat belangrijk is voor de betreffende functie: Waarschijnlijk is je drugsmisdrijf niet zo belangrijk als het gaat om het werken bij een bordeel - maar dat hoor je pas als je een VOG aanvraagt / moet vragen.
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Kortom; vraag dat dus. Op zichzelf kan ik me goed voorstellen dat een bordeel juist geen drugs-gerelateerde problemen wil, en je hierop weigert.