Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houdt dit in? Het gaat om de volgende zin: 'Uitbetaling vindt plaats binnen één loonperiode volgend op de loonperiode waarin arbeid is verricht.'

Ik heb een nieuwe baan en wou er achter komen, wanneer ik betaald wordt. Deze zin staat in mijn contract: “Uitbetaling vindt plaats binnen één loonperiode volgend op de loonperiode waarin arbeid is verricht”

Wat houdt dit in? Dat ik in de aankomende week uitbetaling kan verwachten of pas de maand erop?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je per week betaald wordt dan krijg je het salaris over deze week uitbetaald in de volgende week.
Als je per maand betaald wordt, krijg je het salaris van deze maand uitbetaald volgende maand.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
als jouw loonperiode loopt van de eerste tot de laatste dag van de maand dan krijg je je loon in de maand die daar op volgt.
Als jouw loon over 4 weken berekend wordt krijg je je kloon op een dag in de eerstkomende 4 weken. Meestal wordt loon rond dezelfde datum uitbetaald, dus als je een specifiekere datum wilt weten neem contact op met HR of loonadministratie
(Lees meer...)
anneliez
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben 14/09 begonnen, salaris wordt per 4 weken uitbetaald, zal deze keer begin oktober zijn. De vraag was dus of ik betaald krijg deze 2 gewerkte weken of dat ik nog eens 4 weken moet wachten..
Antoni
3 jaar geleden
Ook op die nieuwe vraag vind je het antwoord het makkelijkst bij je werkgever! Sommige werkgevers zullen begin oktober betalen en anderen zullen de betalingen combineren zodat ze begin november pas betalen!
tinus1969
3 jaar geleden
@JJ12345, voor de meeste wekgevers is het het handigste om alle salarissen tegelijk te betalen. Als al je collega's begin oktober salaris zullen krijgen, dan jij waarschijnlijk ook. Wil je dit zeker weten, vraag je werkgever.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@antoni Begrijp ik. Ik denk dat deze zin : “Uitbetaling vindt plaats binnen één loonperiode volgend op de loonperiode waarin arbeid is verricht” ook antwoord geeft op mijn vraag, maar zoals ik zelf al zei ik weet de betekenis hier niet van. Wat ik er zelf op uitmaak is dat ik wel betaald als krijg van deze gewerkte 2 weken (betaling is per 4 weken)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding