2 Wat te doen als je 2/3 weken niet bent uitbetaald door je uitzendbureau?

Hey, ik ben al 2/3 weken niet uitbetaald door mijn uitzendbureau (krijg weekelijks uitbetaald) wegens fouten in her systeem. Is er een wettelijke manier om toch zsm uitbetaald te krijgen? (Deze week)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Antoni
3 jaar geleden
Een collega van mij heeft ooit, toen hij in dezelfde situatie zat, bij het uitzendbureau de politie gebeld, of laten bellen. Hij weigerde het bureau te verlaten voordat hij werd uitbetaald. Uiteindelijk moest de manager van het bureau samen met hem en de politie naar de pinautomaat om de man zijn verdiende geld te kunnen geven!

Antwoorden (1)

Ik ga ervan uit dat je al een aantal keren bij het uitzendbureau hebt gevraagd wanneer je nu wordt betaald. Ik ga er ook van uit dat jij jouw gegevens volledig, correct en op tijd aan het uitzendbureau hebt geleverd. Het probleem ligt dus niet aan jou. Wordt er door het uitzendbureau niets gedaan, dan kan je een klacht indienen bij het bureau, liefst schriftelijk, dus per e-mail of brief. Geef duidelijk aan wat je klacht is, en wat je van het bureau verwacht. Zijn er afspraken vastgelegd over de wekelijkse betaling in een contract, wijs het bureau dan nog eens op die afspraken. Geef in de brief duidelijk aan wanneer jij uiterlijk een reactie wil ontvangen. Blijf na het versturen van de brief informeren en vragen bij het bureau wanneer je wordt uitbetaald.

Er is geen wettelijke manier om zo snel mogelijk uitbetaald te krijgen, maar het bureau moet wel de afspraken in een contract nakomen. Doet het dit niet op tijd en op een juiste manier, dan kan je het bureau in gebreke stellen. Dat doe je door een ingebrekestelling te sturen aan het bureau. Op de website van Het Juridisch Loket https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ vind je hiervoor een voorbeeld. Dit moet je aan je eigen situatie aanpassen, en opsturen naar het uitzendbureau. Ook daarna blijven aandringen op een snelle betaling, zo raad ik je aan.
Antoni