Hoe ga je om met een collega die continu op hyves zit?

Mijn collega zit om de haverklap op hyves. We werken in een winkel. Ik vind het niet mijn taak om hem aan te spreken, maar het irriteert me wel. Hoe kan ik dit aanpakken?

Toegevoegd na 19 uur:
We werken met zijn tweeën en er is 1 computer. Ik heb het al aan mijn baas doorgegeven, maar die lijkt er niets mee te doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarom zou je je collega er niet op aan spreken dan? je staat tenslotte samen met hem in een winkel . Dus jullie zijn een team en een team moet alles kunnen bespreken op werk gebied. En als jij je er aan irriteert dat hij dat doet, mag jij hem dat best mede delen. je staat dan echt wel in je recht , en het is in mijn ogen heel normaal hoor dat jij hem daar op aan mag spreken. Je hoeft het echt niet op een agressieve manier te doen ,maar hem gewoon rustig uitleggen dat je het werk niet helemaal in je eentje aan kan. En dat je een beetje meer inzet van zijn kant uit wel heel erg zou kunnen waarderen. Probeer het anders met een beetje humor of maak er een raadseltje van. rara waar baal ik van? dat jij niet van de computer afblijven kan ( correct Nederlands is t niet echt maar t rijmt.) En als ie een beetje schappelijk en collegiaal naar jou toe is zal ie t hopelijk wel kunnen begrijpen. En kunnen waarderen. Als ik iets doe of ergens mee bezig ben en mijn collega is het er niet mee eens dan heb ik liever dat ie me dat eerlijk zegt als dat ie zich kapot ergert aan mij. En ik heb het zelf vaak ook niet door dat ik een ander irriteer ( logisch anders deed ik het ook niet) ( ik heb nogal de neiging om keihard en vals met de radio mee te bleren en vooral dat valse daar krijg ik commentaar op maar ik hoor het zelf dus niet) maar goed dat doet er dus niet toe. Blijf in ieder geval rustig das belangrijk. hopelijk kun je er wat mee.

Als het ervoor zorgt dat jij alles alleen moet doen zou ik er meteen iets van zeggen, maar anders zou ik hem gewoon laten. Heeft hij pas sinds kort Hyves? Dan is dit na een week al weer over, eerst is het nieuw enzo maar later heb je het wel al gezien

Wij moesten bij mijn vorige baan ook werken met een jongen die gewoon echt de hele dag niks deed, we konden wel gaan klagen maar zijn vader werkte op kantoor bij ons, dus niemand die er wat van zei. Maar mijn collega en ik werden het zo zat dat we het hem hebben verteld dat het irritant is, dat hij ons alles liet doen. We hebben het daarna nog een paar keer gezegd en uiteindelijk ging hij aan het werk. (in een echte slakkegang, maar hij deed tenminste weer iets) Ik zou het als het echt te lang gaat duren er toch maar wat van zeggen, je weet maar nooit. En ik denk dat hij het liever van jou hoort, dan dat als hij het van zijn baas hoort. (als die er tenminste achter komt)

krabbelen... ga is aan het werk!

Ik zou gewoon concentreren op je eigen werk, maar als hij vraagt om hulp zou ik er wel wat van zeggen.

Ligt een beetje aan de werkverhoudingen. Moet jij - of andere collega's - zijn werk doen? Dan kunnen jullie hem toch met een paar mensen aanspreken?

Hem elke keer weg roepen daar,maak dingen zoek van hem,zet hem aan het werk .

doe eens 1 dag hetzelfde als hij als dat kan. dan ziet hij zelf een keer hoe irritant het is

Ik zal mijn hyves prive maken dus alleen voor personen , waar jij toestemming voor geeft die jij wil op je hyves

Let er dan niet op en erger je er niet aan.

Jij bent degene die je eraan irriteert, dus kun jij de collega ook prima daarop aanspreken, maar hou het wel bij jezelf. Je kunt prima zeggen: "Ik vind het vervelend dat jij zoveel op de computer bezig bent." Mogelijk kun je eraan toevoegen waarom je je eraan irriteert en misschien kunnen jullie er samen afspraken over maken. Succes!

Dan is die collega niet goed bezig ! Ik zou hem op een subtiele manier wel op aanspreken . Maar als de baas er niets mee doet , dan zou je bijna zeggen dat die er ook de hele dag op zit !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100