Hoe ga je om met een collega die continu op hyves zit?

Mijn collega zit om de haverklap op hyves. We werken in een winkel. Ik vind het niet mijn taak om hem aan te spreken, maar het irriteert me wel. Hoe kan ik dit aanpakken?

Toegevoegd na 19 uur:
We werken met zijn tweeën en er is 1 computer. Ik heb het al aan mijn baas doorgegeven, maar die lijkt er niets mee te doen.

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Het gebeurd regelmatig dat 'collega's' met andere dingen bezig zijn dan waarvoor ze zijn aangenomen. +

Het beste antwoord

Waarom zou je je collega er niet op aan spreken dan? je staat tenslotte samen met hem in een winkel . Dus jullie zijn een team en een team moet alles kunnen bespreken op werk gebied. En als jij je er aan irriteert dat hij dat doet, mag jij hem dat best mede delen. je staat dan echt wel in je recht , en het is in mijn ogen heel normaal hoor dat jij hem daar op aan mag spreken. Je hoeft het echt niet op een agressieve manier te doen ,maar hem gewoon rustig uitleggen dat je het werk niet helemaal in je eentje aan kan. En dat je een beetje meer inzet van zijn kant uit wel heel erg zou kunnen waarderen. Probeer het anders met een beetje humor of maak er een raadseltje van. rara waar baal ik van?
dat jij niet van de computer afblijven kan ( correct Nederlands is t niet echt maar t rijmt.) En als ie een beetje schappelijk en collegiaal naar jou toe is zal ie t hopelijk wel kunnen begrijpen. En kunnen waarderen. Als ik iets doe of ergens mee bezig ben en mijn collega is het er niet mee eens dan heb ik liever dat ie me dat eerlijk zegt als dat ie zich kapot ergert aan mij.
En ik heb het zelf vaak ook niet door dat ik een ander irriteer ( logisch anders deed ik het ook niet) ( ik heb nogal de neiging om keihard en vals met de radio mee te bleren en vooral dat valse daar krijg ik commentaar op maar ik hoor het zelf dus niet) maar goed dat doet er dus niet toe.
Blijf in ieder geval rustig das belangrijk. hopelijk kun je er wat mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als het ervoor zorgt dat jij alles alleen moet doen zou ik er meteen iets van zeggen, maar anders zou ik hem gewoon laten.
Heeft hij pas sinds kort Hyves?
Dan is dit na een week al weer over,
eerst is het nieuw enzo maar later heb je het wel al gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij moesten bij mijn vorige baan ook werken met een jongen die gewoon echt de hele dag niks deed, we konden wel gaan klagen maar zijn vader werkte op kantoor bij ons, dus niemand die er wat van zei. Maar mijn collega en ik werden het zo zat dat we het hem hebben verteld dat het irritant is, dat hij ons alles liet doen. We hebben het daarna nog een paar keer gezegd en uiteindelijk ging hij aan het werk. (in een echte slakkegang, maar hij deed tenminste weer iets)

Ik zou het als het echt te lang gaat duren er toch maar wat van zeggen, je weet maar nooit.
En ik denk dat hij het liever van jou hoort, dan dat als hij het van zijn baas hoort. (als die er tenminste achter komt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
krabbelen... ga is aan het werk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord wat mij betreft!
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik begreep het eerst niet - ik dacht, wie is 'ga', en waarom is 'ga' aan het werk? Toen ik hem begreep, vond ik het wel een heel goeie. Maar ik zou het wel in het Nederlands "krabbelen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de huisvlijt neerlandicus heeft gesproken.... gaap
Cryofiel
13 jaar geleden
Niks neerlandicus. Ik *begreep* de tekst gewoon niet. Normaal gesproken had ik minder tijd gehad dan nu. Dan had ik de tekst gezien, kort gedacht: "huh? - begrijp ik niet", en had ik de hele tekst vergeten zonder ooit de boodschap te hebben begrepen. Ik denk niet dat dat het effect is dat je wilt bereiken, toch? Dus - wat is er mis mee dat ik je daarop wijs?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opzich niks mis mee indd. maar correcte spellinch zegt me weinig, sterker ik vind kreativiteit in de taal belangrijker ook al gaat dat ten koste van het groene boekje. net als hendrix die geen noot kon lezen maar meer invloed heeft gehad dan welke gitarist met cum laude conservatorium ooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Creativiteit in taal is mooi, maar moet (vind ik) niet ten koste gaan van de boodschap die je wilt brengen. Niettemin vind ik dit een erg originele oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dit ook een hele goeie!
Gewoon krabbelen met het verzoek of hij ook es iets gaat doen voor z'n geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahahaha
Ik zou gewoon concentreren op je eigen werk, maar als hij vraagt om hulp zou ik er wel wat van zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt een beetje aan de werkverhoudingen.
Moet jij - of andere collega's - zijn werk doen?
Dan kunnen jullie hem toch met een paar mensen aanspreken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hem elke keer weg roepen daar,maak dingen zoek van hem,zet hem aan het werk .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe eens 1 dag hetzelfde als hij als dat kan.
dan ziet hij zelf een keer hoe irritant het is
13 jaar geleden
Ik zal mijn hyves prive maken dus alleen voor personen , waar jij toestemming voor geeft die jij wil op je hyves
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let er dan niet op en erger je er niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent degene die je eraan irriteert, dus kun jij de collega ook prima daarop aanspreken, maar hou het wel bij jezelf.
Je kunt prima zeggen: "Ik vind het vervelend dat jij zoveel op de computer bezig bent." Mogelijk kun je eraan toevoegen waarom je je eraan irriteert en misschien kunnen jullie er samen afspraken over maken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is die collega niet goed bezig ! Ik zou hem op een subtiele manier wel op aanspreken . Maar als de baas er niets mee doet , dan zou je bijna zeggen dat die er ook de hele dag op zit !