mijn contract loopt af en werkgever wil nu een nul uren contract aanbieden in plaats van 18 uur (zoals in mijn vorige contract), mag dit?

Ik werk nu 6 maanden op basis van een 18 uren contract. Mijn contract loopt binnen afzienbare tijd af en mijn baas wil nu een nul-uren contract aanbieden zonder dat daar economische redenen achter zitten. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, als het contract afloopt, dan is dat einde contract.

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Als je contract afloopt dan hoeft je werkgever dit niet te verlengen en kan je dus ook ontslaan, zonder daar een reden voor op te geven. In dit geval heb je geluk dat je een nieuw contract krijgt, al is het dan een 0-uren contract.