Mag een arboarts zonder aankondiging bellen en medische gegevens vragen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Ja, dat mag hij. Handiger toch dat hij belt dan dat je naar hem/haar toe moet gaan? Maar volg wel de tip van SimonV op om zijn nummer te verifiëren en dan terug te bellen.

Antwoorden (1)

Ja, een arbo-arts mag je zonder aankondiging bellen en om je medische gegevens vragen.

Maar… iedereen kan wel zeggen dat hij je arbo-arts is. In zo’n geval zou ik de arts om z’n nummer vragen en - na verificatie of dit nummer klopt - deze terugbellen.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. We hebben het nummer ook teruggebeld. Maar pas na googlen en zoeken op hun website vonden ergens een link naar een verzuimafdeling.