Wat als ik stopt met mijn opleiding verpleegkundige op mijn 4de jaar? mag ik als EVV'er werken?

ik ben recent uit elkaar gegaan, ben dringend op zoek naar een woning voor mij en mijn kind. Thuis vraagt mijn kind veel aandacht, ik krijg weinig hulp van mijn ex. Op school moet ik nog een paar opdrachten afmaken. Op mijn werk (BBL) moet ik mn praktijkopdrachten maken en mijn laatste examens (9 examens in totaal). Op werk gaat best goed, ik weet dat ik een goede verpleegkundige kan worden, ik vind mijn werk hartstikke leuk en iedereen op mijn werk is blij met mij. Maar helaas heb ik het gevoel dat ik dit niet meer allemaal trek. Ik ben bang om een burn out te krijgen omdat ik voor mijn kind moet zorgen. Ik wil niet stoppen maar soms wil ik alles laten en alleen focussen aan mijn kind en bij het zoeken van een woning. Ik heb diploma VIG, is het mogelijk om als EVV te werken als ik op mijn 4de jaar stopt?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Misschien kun je bij je opleiding aangeven dat je een half jaar of een jaar langer wilt doen over je studie. Dat kan vaak bij je studiecoach of studieloopbaanbegeleider.
Je leven moet wel eerst terug op de rails, voordat je weer goed kunt leren en presteren.
Geef het aan op school, dat je nu moeite ervaart en bang bent dat het niet goed afloopt. Het lijkt me dat ze je liever meer tijd geven en dan toch een diploma, dan nu kans op burn-out en misschien wel geen diploma.
Op je werk natuurlijk na het gesprek op je school, ook met je begeleider erover praten.
Succes!!

Antwoorden (1)

Nee, dat kan helaas niet. Je hebt hier een opleiding voor nodig.
Daarvoor wordt een vooropleiding gevraagd: diploma Verzorgende (niveau 3) of Verpleegkundige (niveau 4) of vergelijkbaar niveau.
SimonV