Is het waar dat je als politieagent 1 euro per uur krijgt voor overuren?

Ik wil graag werken bij de politie als politieagent, maar ik heb gehoord dat je naast je salaris, wat ook niet al te hoog is, voor overuren het symbolische bedrag van 1 euro krijgt per uur. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je krijgt vaak vrije uren als compensatie voor je overuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk wil ik bij de politie omdat ik het leuk vind. U geeft aan dat die 1,00 euro bovenop het normale uurloon ligt. Dat is natuurlijk prima. Ik dacht dat je slechts 1 euro krijgt per uur. Normale uurloon niet. Dat leek mij gewoon niet eerlijk, want je werkt er wel voor. U gaat toch ook niet gratis werken(tenzij het vrijwilligerswerk is)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk is het niet €1,- per uur. Maar de salarissen bij de politie liggen inderdaad (naar mijn mening) bizar laag in verhouding tot de werkzaamheden.
Supertof dat je bij de politie wilt! Succes!

Antwoorden (1)

Doe toeslag voor overuren bedraagt op dit moment 3,82 euro bruto per uur (zie bron). Op jaarbasis kreeg elke agent in 2001 gemiddeld een bedrag van 1.250 euro aan toeslagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat bedrag komt uiteraard bij het normale uurloon.
Pieter2011
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Overuren worden slechts bij uitzondering uitbetaald. Als je te lang werkt wordt je geacht die uren weer op te nemen. De hierboven genoemde toeslag heeft bovendien niets met overuren te maken, maar met gewoon gewerkte uren 's nachts en in het weekend. Het gaat onmiskenbaar over een inconveniententoeslag.
Als overwerken op eigen initiatief is krijg je geen vergoeding, als dat is uit dienstbelang krijg je een geringe vergoeding per uur. Evenzo als er op het laatste moment met je werktijd (rooster) wordt geschoven.
Zie de link: http://www.cao-politie.nl/nieuws/A4/2009/2009_nummer05.shtml
Nee, makkelijker kunnen we het niet maken :-)