Hoeveel jaar werk je gemiddeld in je leven?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7.4K
aixam20178
een maand geleden
ik heb 52 jaar gewerkt voor ik met pensioen mocht en ik heb in drie ploegendiensten gedraaid .ik was 15 jaar toen ik begon met werken

Antwoorden (7)

ha, die Lucratic;

Verschilt natuurlijk per beroepsgroep en bedrijfstak, maar de opbouw van pensioenen en AOW gaan uit van veertig jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de meeste mensen minimaal een jaar of 40 full-time of part-time moeten werken. En dan heb ik de jaren die iemand een bijbaan op zaterdag ofzo heeft naast zijn/haar studie niet meegeteld. En het antwoord is nog maar tijdelijk geldig als de AOW leeftijd daadwerkelijk omhoog gaat..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens de statistieken zou dat 47 jaar moeten zijn...

Dus zonder vervroegd pensioen, vut, whatever...

En wij zullen het ongetwijfeld mee maken dat we met 67 de AOW in mogen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de beleving van de persoon zelf werkt hij zo veel jaar als dat hij oud is... Hij werkt op school, want het is huiswerk... Elk jaar op het werk dus ook...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Arbeiders gemiddeld 40 ;(ook normaal omwille van fysische arbeid). Zelfstandigen gemiddeld een vijftal jaren meer en bedienden - kaders iets minder dan 40.(ze starten ook later)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rond de 40-45 jaar. Het aardige is dat mensen die niet meer werken, vaak heel snel weer willen werken, omdat ze zonder werk buiten de maatschappij staan. Vooral veel gezonde ouderen duiken dan onbetaald het vrijwilligerswerk in, of gaan toch weer aan de gang. Soms is de schok zo groot dat ze vlak na hun pensionering ziek worden of dood gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
42,5 jaar

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5320475/nederlander-werkt-hoogste-aantal-jaren-van-alle-europeanen

Een Nederlander die vandaag begint met werken, blijft 42,5 jaar actief op de arbeidsmarkt. Daarmee zijn we koploper in Europa wat betreft het hoogste aantal werkende jaren. Het verschil met de nummer laatst op de lijst is enorm. Dat is Roemenië met 31,3 te verwachten werkjaren.
een maand geleden