Veel minder uren dan contract tijd, wat zijn de consequenties?

Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe job en hierbij heb ik een 50-uren contract.
Helaas afgelopen weken meestal 10 uur +- te kort.
Ze hebben aangegeven dat het drukker gaat worden, maar dat is nog niet het geval.

Wat zijn de nadelen voor mij dat ik minder uur maak dan mijn contract?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Bedoel je vijftig uur per maand? Meestal wordt een contract uitgedrukt in uren per week. Een werkgever is verplicht om je uit te betalen voor vijftig uur, als er vijftig uur in je contract staat. Als je werkgever te weinig werk voor je heeft: jammer voor hem of haar! Als je nu minder werkt, en later meer moet werken om "quite" te komen lijkt me dan wel redelijk. En het kan natuurlijk ook zijn dat er in je contract iets staat over "gemiddeld" vijftig uur, of zoiets?
4 jaar geleden
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Quite moet zijn quitte.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
Gaat om een 50-urig contract per week, ik hoop niet dat dit er meer gaan worden dan wordt het quitte spelen erg lastig.