Wat zou je nu in Spanje kunnen beginnen?

Er zitten en komen nog meer ouderen (door de vergrijzing) naar de Costa Blanca toe. Wat is daar te weinig nu of waar zou behoefte aan komen in de toekomst. Een onderneming in diensten of financieel administratief zou het beste bij mij passen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (12)

Een thuiszorg organisatie/bemiddelings bureau of iets met een persoons gebonden budget.

Toegevoegd na 52 seconden:
Van de PB bedoel ik dan de administrtieve rompslomp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dienstbaarheden aan bejaarden:
Rolstoeltaxi
Invullen overheidspapieren
Gezondheidszorg
Boodschappendienst
Tandheelkunde
Ziektekostenverzekering (uitgebreid)
Rolators/Rolstoelen
Chauffeursservice
Bed en badliften
Trapliften
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pensioen advies, hypotheek advies, bankrekeningen assistentie. Als jij in de financien hoek gespecialiseerd bent, moet je toch kunnen uitvinden welke problemen iemand krijgt die in Spanje een groot deel van zijn tijd wil doorbrengen. Hierbij moet je uitgaan van mensen die daar huisvesting ed willen gaan regelen.

Daarnaast kan je kijken of je neit een administratief bureau kan runnen om woonruimte te beheren. BV appartementen die zomers aan toeristen worden verhuurd, en 's winters voor overwinterende ouderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal nog helemaal niks ondernemen want het ziet er naar uit dat spanje dezelfde kant opgaat als griekenland.
kijk eerst dat maar eens aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat je meer succes boekt met je vraag als je ze stelt op www.spanjeforum.nl.
Succes!
13 jaar geleden
Op de landenpagina's an de EVD (economische voorlichtingsdienst van de rijksoverheid) staat in een oogopslag actuele informatie over belangrijke exportmarkten. Een greep uit het aanbod: laatste nieuws, achtergrondinformatie (waaronder factsheet, wetgeving en benodigde documenten), interessante sectoren, evenementen, ervaringsverhalen, financiering en projecten, en handige links.

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou er een bejaardehuis kunnen beginnen,
als toch al de ouderen die kant op gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Online computeronderhoud, anti-virus service, etc. etc. door middel van een tarifa plana concept, per maand vooraf 15 euro betalen voor geautomatiseerde back-up maken en viruscleaning. Iets in die richting.
En in Spanje nog niet echt gebruikelijk dus in die zin beslist een gat in de markt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winkel met wandelstokken, incontinentieverband, anti-levervlekkencrème, steunkousen en dat soort spul.

Of opticiën en audiciën.

Of bedrijf dat ouderen leert internetten en hun mobiele telefoon of andere electronica gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat daar nog weinig op dit moment?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik niet. Heb er niet op gelet toen ik daar was. Maar daar er steeds meer ouderen zijn die daar naartoe trekken neemt de behoefte aan die zaken dus ook steeds toe. Je zou eens in de gouden gids van dat gebied moeten kijken, zo die bestaat. En of die bestaat zou de Spaanse ambassade je dan weer kunnen vertellen. Por favor.
Bemiddeling en advies bij de aankoop van een (tweede) woning in Spanje.
Al dan niet gecomineerd met ondersteuning bij de afwikkeling van de papieren rompslomp die komt kijken bij het emigreren naar of het overwinteren in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar klusjes mannen / vrouwen wordt veel gevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spa/beauty resort met daarbij fysiotherapeuten/chiropractor/schoonheidsspecialiste/pedicure/dieëtiste kortom een totaalplaatje van verzorging in het wat luxere segment. Daarbij wel een link naar goede verzorgenden.