Kan mijn werkgever mij zomaar minder inplannen?

Ik werk sedert 2007 als vaste werknemer bij een bedrijf werkzaam in de golfbranche. Ik maakte in het verleden veel overuren om in de winterperiode gedurende lange tijd verlof op te nemen. Sedert dit voorjaar plant mijn werkgever mij onvoldoende in en bouw ik i.p.v. overuren, minuren op. Het werk wordt geleverd door jobstudenten en zelfstandige medewerkers.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Ligt er maar net aan wat er in jouw contract staat. Als je een werkweek van 40 uren hebt, dan zal de werkgever 40 uren moeten uitbetalen, ook wanneer er minder uren gewerkt wordt.