wat is een goeie baan voor en achttienjarig?

Heey! ik ben een onopgeleid achttienjarige jongen, met een VMBO-BB diploma... Maar ik ben na het middelbaar onderwijs bij mijn vader gaan werken, licht administratief werk, maar dit begint te vervelen... Dus mijn vraag is, is er een baan op dit niveau wat goedbetaald word?

Met voorkeur heb ik een baan in de haven...

Toegevoegd na 1 uur:
Het hoeft geen pracht baan te zijn hoor... Maar wel iets waar ik gewoon me kosten mee zou kunnen betalen. Want ik wil graag op mij eigen gaan wonen. Overigens het is maar tijdelijk. Ik wil me nog eerst nog trainen voordat ik het leger in gaat...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

Ik denk niet dat iemand je een goede baan kan geven. Wat een goede baan voor jou is is afhankelijk van wat jij leuk vind om te doen. Aangezien administratief begint te vervelen, is dat het in ieder geval niet. Probeer te bedenken wat je zelf wilt en ga dan kijken naar een leuke en (relatief) goed betaalde baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, eigenlijk niet.

Simpel gevalletje vraag een aanbod:
Er zijn veel mensen die onopgeleid werk kunnen doen (namelijk iedereen, ook mensen met een opleiding). Dus is het salaris relatief laag.

Wat je dus kunt doen is werk zoeken wat niemand wil doen. Vuilnisman bijvoorbeeld. Maar echt goed verdienend werk? Nah, dat ga je niet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een handeltje kunnen beginnen, beginnen met aandelen te kopen en verkopen, je kan gaan leren webpagina's maken en die verkopen,

zolang je maar bezig blijft en outside the box denkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet lullig bedoelt hoor, Maar op vmbo is het % mensen die outside the box kunnen denken stuk lager, Dan heb je ook nog te maken met risico factor dat het allemaal niet werkt, Deze jonge is geloof ik op zoek naar een gewone baan van 8 tot 5 waarmee hij zijn brood en huur kan betaling ipv ondernemer uit te hangen.
Naar een bouwbedrijf gaan een opruimen in de bouw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig kan je bijna nergens aan een goeie baan kome. Als je je mbo diploma niet heb behaald.
Ik zou je Tog aanraden om verder naar school te gaan als n carrière echt belangrijk is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou een goed idee om de bouw in te gaan of misschien bij in het magazijn van een webwinkel. Als jij zegt niet van adminastratief werk te houden zou je denk ik beter werk kunnen doen waarbij je lekker bezig bent. Dit is ook nog is een keer handig als je over een tijd het leger in wil, het is namelijk beter voor je lichamelijke conditie dan een kantoorbaan. (als het werk niet té zwaar is)
Succes met het vinden van ander werk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is het een idee,om je een opleiding te zoeken gecombineerd met stage die betaald wordt,studiefinanciering en zorgtoeslag aanvragen,en evt huursubsidie.
Want met jouw vooropleiding kom je niet ver.
Je bent nog zo jong,alle kansen liggen nog open,ga ervoor,dan bereik je wat,nu je nog jong bent ,kun je nog alles goed aanleren,als je ouder wordt,wordt dat minder,en de kans ook kleiner dat ze je zonder echt vakdiploma ergens aannemen.
Laat een banentest doen bij een uitzendbureau zodat je weet welke richting je leuk vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de haven wil werken, moet je eens kijken op onderstaande websites. Daar staan allerlei banen aangeboden in de haven, ook administratieve.
Volgens mij ben jij liever met je handen bezig dan met je hoofd, en dan zit je in de haven ook goed. En de training krijg je gratis, want van veel sjouwen word je sterk. Je moet je wel afvragen of je dit heel lang wil en kunt blijven doen. Als je hard werkt kun je goed verdienen in de haven.