Als dit werk ook kassawerk inhoudt, moet je wettelijk minstens 16 jaar zijn. De werkgever kan echter een hogere leeftijdseis stellen.
Computoon
10 jaar geleden
Er zijn regels wat je wel of niet mag doen op een bepaalde leeftijd.
Zo mag je voordat je 16 jaar bent bijvoorbeeld NIET

achter de kassa
en
na 19.00 uur werken

Dus bel Pathé en doe navraag over de exacte inhoud van de vacature. Overdag mag je daar dus wel werken

Succes ermee!

Vakantiewerk
Wat wel en niet mag als je 13,14 of 15 bent

Ik ben 13, 14 of 15 jaar
*Dan mag je niet zelfstandig werken. Er moet altijd een volwassene bij zijn die toezicht houdt en je kan helpen
*achter de kassa zitten
*in een fabriek werken
*werk doen waarbij je risico’s loopt
*na19:00 uur werken

Je mag wel
*vakken vullen
*oppassen
*auto’s wassen
*folders of huis-aan-huisbladen bezorgen
*schoonmaken
*bollen pellen
*groente en fruit plukken
*als je 15 bent, mag je ook ochtendkranten bezorgen (maar niet vóór 6 *uur 's ochtends beginnen)
*zoveel bijverdienen als je wilt (als je thuis woont)

Voor jongeren van 13 en 14 jaar bestaat er geen wettelijk minimumloon. Maar je kunt altijd proberen het minimumloon van een 15-jarige te verdienen. In de minimumlooncheck zie je hoeveel dat is.

http://www.loonwijzer.nl/home/jeugdloonwijzer/vakantiewerk