Nee. Voor hoofdagent (allround politiemedewerker) is de instroomeis MBO-gl/tl.
5 jaar geleden
Nee, niet in één directe lijn.

Om te kunnen gaan werken bij een arrestatieteam, moet je eerst bij de politie werken. Je kan niet starten bij de politie in een baan als lid van een arrestatieteam (AT).

Op deze website https://www.politie.nl/themas/arrestatieteam.html vind je:
"Om AT’er te worden moet je bij de politie werken en een politieopleiding op niveau 3 of 4 hebben gevolgd. Na enkele jaren ervaring kun je solliciteren bij het AT, waarna een zware fysieke en psychische selectie volgt. AT’ers volgen een 16-weekse opleiding op de Politieacademie in Ossendrecht en een 1-weekse specialistische rijopleiding. AT’ers moeten fysiek fit zijn, graag in teamverband werken, over een uitstekende actie-intelligentie beschikken en flexibel zijn."

Op deze website https://kombijde.politie.nl/agent-worden/studiekeuzehulp/ik-zit-op-school/vmbo-kader vind je:
"Heb je bijna een diploma vmbo kader? Dan kun je kiezen voor de mbo 2-politieopleiding."

Je zal je dus binnen de politie-organisatie moeten doorontwikkelen om ooit een AT'er te kunnen worden.
Antoni