Waarom werken we nog steeds 40 uur per week als we allerlei technologieën hebben om het werk voor ons te laten doen?

Waarom werken we nog zo veel als heel veel door computers ed ook gedaan kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Niet al het werk kan geautomatiseerd worden. Zodoende heb ik een werkweek van 40 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat idd niet alles door een computer gedaan kan worden
en als je minder uren werkt verdien je minder en je hebt dan weer meer tijd om geld op te maken wat je dan weer niet hebt
dus laat het lekker zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technologieen doen het werk niet voor ons, ze helpen ons het werk te doen. Dit betekent dat een gedeelte van het werk door computers, apparaten etc. gedaan kan worden. Maar daardoor ontstaat er ook vanzelf weer nieuw werk. Denk bijvoorbeeld aan het beheer van die computers of het ontwikkelen van computers die dat werk weer beter kunnen doen. En wie zet die computers dan vervolgens weer in elkaar en verkoopt ze dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er mensenwerk blijft bestaan (Een computer heeft geen didactische vaardigheden, is niet creatief en ook niet servicegericht).

Tevens.. Geld heb je nodig om alles te kunnen betalen. Dus moet je werken. Je werkt niet om het werk gedaan te krijgen, we werken om van te leven. Pas als AL het werk gedaan zou kunnen worden door computers kan je overwegen om niet meer te werken. Maar dat zou betekenen dat computers zouden kunnen denken en dat tijdperk wil ik niet mee maken [the Matrix...]