Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

krijg ik voor reserve staan een vergoeding?

als ik reserve sta op mijn werk en ik wordt niet opgeroepen krijg ik dan wel een vergoeding of niet

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is een vorm van een consignatiedienst.


"Consignatiedienst is de tijd waarin je verplicht bent bereikbaar te zijn om in geval van onvoorziene omstandigheden op oproep je werk zo snel mogelijk te (komen) doen. 


De tijd waarin je bereikbaar moet zijn, geldt niet als arbeidstijd. Wanneer je daadwerkelijk opgeroepen wordt en fysiek aanwezig bent op de werkplek tijdens de consignatie, telt dit wel als arbeidstijd. 


In principe wordt alleen je arbeidstijd vergoed. Het kan zijn dat hiervan afgeweken wordt in je arbeidsovereenkomst of cao. "

Antwoord dus: nee, behalve wanneer in arbeidsovereenkomst of CAO staat dat je er wel een vergoeding voor krijgt.
(Hoofdregel in het arbeidsrecht: geen werk - geen loon, al zijn daar uitzonderingen op).
(Lees meer...)
Computoon
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ook mooi dan je kunt niks afspreken of niks doen want je moet beschikbaar zijn zo heeft mijn werknemer ook al invloed op mijn vrije tyd
crispy
5 jaar geleden
Voor consignatiedienst wordt in de regel wel een vergoeding gegeven. Alleen zijn er onvoldoende gegevens bekend of dit echt een consignatiedienst is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding