Nee. Maar dat maakt voor jou geen verschil. Als jou tijdens het werk een ongeval overkomt waarvoor de werkgever aansprakelijk is, moet hij de schade betalen. Of hij daarvoor verzekerd is, doet er niet toe. Het is zijn keuze als hij zelf dat risico wil dragen.
Computoon
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Daar ben je mooi klaar mee wanneer het een werkgever is met weinig vet op de botten en je al snel met de spreekwoordelijke 'kale kip' zit. :-(
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Ik vind dat inderdaad ook nogal een risico. Een werkgever die het niet de moeite waard vindt om zich goed te verzekeren? Bedrijfsongevallen kúnnen behoorlijke schade voor een werknemer opleveren, zoals levenslange arbeidsongeschiktheid. Ben jij het enige personeelslid? Weet je waarom je werkgever niet verzekerd is? Ik zou proberen actie te ondernemen, want dit lijkt me niet veilig werken!