Welke opleiding moet je volgen om bij de DSI te werken?

Ik wil graag bij de dsi werken. Maar ik weet niet welke opleiding ik moet doen daarvoor, weten jullie het?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
36.8K
Erna55
3 jaar geleden
Dat is niet moeilijk uit te zoeken. Heb je zelf nog niet gekeken bij : https://www.politie.nl/themas/arrestatieteam.html
Amadea
3 jaar geleden
Wat voor soort werk zou jij daar dan willen doen? Ook daar werken bijvoorbeeld een schoonmaker, een systeembeheerder en een receptionist.

Antwoorden (1)

Je moet al bij de politie of bij defensie werkzaam zijn om te kunnen gaan werken bij de Dienst Speciale Interventies, want er wordt voor functies bij arrestatieteams (AT) alleen intern geworven bij die organisaties.

Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Dienst_Speciale_Interventies#Opleiding_en_specialismen vind je informatie over de opleiding. 'AOT' in de tekst betekent Aanhoudings- en Ondersteuningsteams:

'In 1978 begon bij de Rijkspolitie de eerste opleiding voor AT's. Sinds de reorganisatie van de Nederlandse politie in 1994 ontvangen alle medewerkers van de AT’s dezelfde ‘basisopleiding AOT’ aan de Politieacademie, sinds 2006 ook die van het arrestatieteam van de BSB KMar. Verder heeft de opleiding deels plaats in Doorn en Hilversum, waarbij ook faciliteiten van het Korps Mariniers kunnen worden gebruikt. De intensieve opleiding duurt in totaal 20 weken en begint met de Specialistische Rijopleiding (SRO) welke een week duurt. Mariniers of commando’s die worden gedetacheerd naar de Afdeling Interventie (AI) komen voort uit de antiterreureenheden van die korpsen. Ook zij doorlopen voor zij bij de AI komen eerst de AOT-opleiding. Daarna moeten zij hun diploma buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) interventie halen. Door de strenge psychosociale en fysieke selectie van het personeel, de speciale AOT-opleiding, frequente training en de specifieke uitrusting zijn de leden van al deze teams goed toegerust om te kunnen optreden in moeilijke, gevaarlijke en wisselende situaties. De intensieve opleiding van ongeveer duizend uren in zo’n twintig weken vormt het basisinstrumentarium. De cursisten leren om snel te kunnen klimmen én dalen op de geweldsladder.

Verder ontwikkelt elk lid van het AT op den duur een specialisme.'

Vacatures bij de politie vind je hier https://kombijde.politie.nl/, vacatures bij defensie vind je hier https://werkenbijdefensie.nl/.
Antoni