Wat is het minimum uurloon voor een 21 jarige?

Ik werk vanaf volgende week bij de Jumbo en heb een 24 uur contract. Mijn uurloon is 8,05 en ik vraag me af of dit niet te weinig is, alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Computoon
5 jaar geleden
Als je 22 wordt, ga je (herleid naar uurloon) minstens eur 9,20 per uur verdienen. Zo goed als zeker nog iets meer want het minimumloon wordt 2x/jaar aangepast, per 01-01 en per 01-07. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je meer gaat verdienen als je al meer dan het minimumloon verdient op dat moment. De supermarkten hebben een CAO die voor de "laagste" functies iets boven het minimumloon ligt.

Antwoorden (1)

Het wettelijk minimum voor een 21-jarige bij een supermarkt is momenteel € 7,82. Daar zit je nog iets boven, dus wettelijk is het niet te weinig.
Voor het bepalen van je uurloon is niet van belang hoeveel uur jij per week werkt, maar wat de gangbare fulltime-norm is. Bij supermarkten is dat 40 uur per week.
Toegevoegd op 15 oktober 2018 14:32: tekst