Vanaf welke leeftijd mag je ingeschreven staan bij uitzendbureau's voor vakantiewerk?

Kind van 13 wil graag vakantiewerk doen maar weet niet wat wel en niet mag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Wat als ik 13 of 14 jaar ben?
Loon: Voor 13- en 14-jarigen is er geen minimumjeugdloon. Je werkt natuurlijk niet voor niets. Het is daarom handig om te kijken naar het minimumjeugdloon voor 15-jarigen (en dan te onderhandelen met je baas).
Werktijd: In vakantieweken mag je maximaal zeven uur per dag werken, tussen 7.00 en 19.00 uur. Maximaal 35 uur per week, per jaar niet meer dan vier weken en maximaal drie weken achter elkaar. Jongeren onder de 18 jaar mogen geen gevaarlijk werk doen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Uitzendbureau hanteren vaak een minium leeftijd van 15 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je het kind van 13 de buren langs laten gaan, en als vakantiebaantje de post laten opruimen, planten water geven, heg snoeien etcetc.

Is waarschijnlijk $$ interessanter dan via een uitzendbureau. Je zal dan wel bereid moeten zijn om 'de baas' te zijn en in de gaten te houden of alles gedaan wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen van 13 mogen een folderwijkje doen en oppassen, verder eigenlijk heel weinig.