Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wel of niet in de horeca gaan werken?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als gediplomeerd verpleegkundige, ik twijfel om weer even in de horeca te gaan werken...
Wie kan mij vertellen wat je met 23 jaar in een restaurant/cafe ongeveer verdient?
Want volgens mij is het echt veel minder dan ik nu verdien en dat kan ik me niet permiteren, omdat ik alles alleen moet betalen nu....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je over het algemeen wel kunt zeggen dat je als gediplomeerd verpleegkundige een stuk beter verdiend dan in de horeca (gemiddeld genomen dan).
En in de horeca moet je ook nog eens veel meer onregelmatige uren draaien dan in de zorg. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van waar je werkt, maar in een restaurant/café is natuurlijk 's avonds en in de weekenden/feestdagen de grootste drukte. Dit terwijl de zorg 7 dagen per week en 24 uur per dag doorgaat.
Ik begrijp je redenen om uit de zorg te stappen, maar denk er goed over na, want de horeca is ook niet alles hoor. En als je het toch echt graag wil proberen, ga ervoor! Werk in de zorg is er genoeg, je kunt altijd weer terug. Volg je hart!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat je in de horeca verdient weet ik niet, maar het zal niet veel zijn. Waarom overweeg je deze stap? In de verpleging ben je veel harder nodig. Je hebt er voor gestudeerd en je doet er veel goeds mee, dus bezint eer ge begint.
Denk er vooral nog maar eens heel goed over na of dit wel een zinnige stap is voor jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden