Krijg ik uitbetaald na een week ziek te zijn geweest?

Ik ben onlangs een week ziek geweest en heb hierdoor niet kunnen werken.
Het gaat over een werkweek van 18 uur.
Maar nu is mijn vraag: krijg ik dit uitbetaald?
Ik werk bij Albert Heijn als een verkoopmedewerker.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als het een "gewone" parttime overeenkomst is voor een vastgelegd aantal contracturen per week (18 in dit geval): ja.
Wettelijk hoeft maar 70 procent van het loon te worden doorbetaald maar minimaal het minimumloon, als dat meer is.
Mogelijk uitzonderingsgeval (maar alleen van toepassing als het in de CAO of arbeidsovereenkomst staat): de werkgever hoeft 1 of 2 zogeheten wachtdagen niet door te betalen.
Volgens de huidige "supermarkt-CAO" is er 1 wachtdag maar die regel geldt niet bij de eerste ziekmelding gedurende een jaar.
Toegevoegd op 13 augustus 2018 04:50: tekst
Computoon