Kan je met kader naar een VAVO school?

Ik weet dat VAVO vanaf TL is maar zijn er uitzonderingen voor kinderen die vmbo KB hebben?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Als je al een VMBO-kaderdiploma hebt, kun je, onder voorwaarden die de school stelt, aan het VAVO VMBO-tl gaan doen. Die eisen kunnen zijn: een examencijfer van bijv. minstens 6,5 hebben, voldoende voor alle theorievakken en een goed studiegedrag. Vraag informatie bij de school want niet elke VAVO biedt alle opleidingen aan.

Voor een lager niveau dan vmbo-tl wordt aan een VAVO niet opgeleid.

"Vavo voor 18 jaar en ouder
Iedereen vanaf 18 jaar kan via het vavo een diploma voor het vmbo-tl (theoretische leerweg), havo of vwo halen. Dat kan op sommige scholen ook in de avonduren. Zo kun je lessen volgen naast bijvoorbeeld jouw werk. (...)

Vavo voor 16-jarigen en 17-jarigen
Ben je 16 of 17? Dan kun je onder bepaalde voorwaarden je opleiding op het vwo, havo of vmbo-tl afronden op het vavo. Bijvoorbeeld als je gezakt bent voor je eindexamen en maar een paar vakken over moet doen. Dit moet je overleggen met je middelbare school en de vavo-instelling. Je volgt namelijk wel je lessen op het vavo, maar blijft ingeschreven bij je middelbare school. De middelbare school blijft ook verantwoordelijk voor jou."
Toegevoegd op 02 juli 2018 04:23: bron
Computoon