Oude contract loop 03.03.13 af. Word verlengt. Maar wil niet wat nu?

oude contract loopt 03-03-13 af. Nu heeft mijn baas me medegedeeld dat mijn contract verlengt word, maar heb ander werk gevonden. Ik heb nog niks getekend of wat ook. Nu verplicht mijn baas me tot 1 april te werken omdat ik per 2 feb ontslag heb genomen. Maar als ik niet meer akkoord ga met nieuwe contract, kan ik toch gewoon weg op de datum wanneer mijn contract af loopt? CAO Parfumerie gaat dit over maar volgens mij is er hier geen sprake van CAO aangezien we sowieso niet aangesloten zitten bij CAO. Ook heeeeeeel makkelijk. bedankt alvast!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
heeft verder niets met wel of niet aangsloten zijn bij een cao.

Het beste antwoord

Dit hangt af van wat er in je arbeidsovereenkomst staat. Er zijn twee mogelijkheden.

1. Er staat in dat de overeenkomst "van rechtswege" eindigt op een bepaalde datum. Dat betekent dat je inderdaad na drie maart niet meer terug hoeft te komen. De overeenkomst eindigt namelijk zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

2. Maar er kan ook instaan dat zonder opzegging het contract automatisch verlengd wordt. In dat geval ben je wel gehouden aan de opzegtermijn als je er vanaf wilt. Let wel: dit komt minder vaak voor, maar het kan wel.

Let er wel op dat de opzegtermijn van twee maanden wel in je arbeidsovereenkomst staat. Is dit niet zo dan geldt de wettelijke opzegtermijn van één maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Punt 2 lijkt me ook niet logisch gezien het gesprek met de werkgever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat : de arbeidsovereenkomst word aangegaam voor de duur van 12 maanden ,ingaande 4maart 2012 en derhalve van rechtswege eindigend op 3 maart 2013. en dan wat ik eerder had gezet . Dus punt een dan toch ?

Andere antwoorden (2)

Je hebt helemaal gelijk, zolang je geen nieuw contract hebt getekend kun jij per 3-3 weg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie !
Maar kan hij niet moeilijk doen over het feit dat we samen rond de tafell hebben gezeten en hij duidelijk heeft gezegt dat hij verlengt was en ik toen nog geen 'tegenspraak' had? Dus als ik jou goed begrijp kan ik hem morgen bellen met de mededeling dat ik per 3-3 weg ga. En hij dan niks kan zeggen over uitwerktijd?
Het lastige bij ons en volgens mij strafbaar is dat we niet bij een CAO zijn aangesloten en geen huisregels hebben. Dus we weten niks qua rechten en plichten!
Ritsuka
11 jaar geleden
Er is niks op papier gezet dat je dit zou doen, dus hij kan niks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is ook zo ! Thanks Anyway!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe heb jij niet eens een opzegtermijn, je had ook op 2 maart kunnen opzeggen en dat heeft niets met dat gesprek te maken. Jouw werkgever heeft namelijk ook het recht om jouw 's avonds op 2 maart te bellen en te zeggen dat je de volgende dag niet meer hoeft te komen: http://juridisch-platform.nl/werknemer/veelgestelde-vragen/
Ik heb een jaarcontract en dat loopt volgende week af. Nu heeft mijn baas gisteren gezegd dat het contract niet wordt verlengd. Mag dat zomaar? Ja, dat kan zomaar. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt van rechtswege af. Dat betekent dat er geen sprake is van opzegging. Soms staat er wel een aanzegtermijn in een contract opgenomen, waarin is opgenomen dat de werkgever het op een bepaald moment moet aangeven, als hij het contract niet wil verlengen. Zo´n termijn is echter geen opzegtermijn. Als de werkgever zich niet aan een aanzegtermijn houdt, kan de werknemer een schadevergoeding vragen. Ook staat er soms iets in het contract over tussentijdse opzegging, waarbij dan een termijn wordt genoemd. Dit heeft echter niets te maken met de afloop van het contract. Wat staat er precies in jouw contract want een CAO ofzo is helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn contract zegt:
ieder van de partijen is bevoegd de arbeidsovereenkomst tussentijds door opzegging te beeindigen. Bij de tussentijdse opzegging dient de wettelijke opzegtermijn in acht te worden genomen. De werkgever behoeft de tevens vooraf verkregen toestemming van het UWV werkbedrijf .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier niet om tussentijds opzeggen. Staat er nog iets anders? Anders geldt gewoon wat hierboven staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om welke mondelinge afspraak gaat het dan Azazel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee er staat niks anders pelle !! En hij heb mondeling gezegt dat hij verlengt was maar verder niks aan mij gevraagt hoe of wat of dat ik er over na moch denken .. Maar ik heb nog niks gezien of getekend..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dan print je het antwoord uit van het juridisch platform en je gaat morgen mededelen dat jouw contract per 3/3 stopt en dat jij dus gewoon niet meer hoeft te komen vanaf die dag. Als jij een maand eerder had willen stoppen (1 feb) had je inderdaad voor 1 januari op moeten zeggen.
een tijdelijk contract eindigt van rechtswege, van beide partijen is geen opzegging noodzakelijk. Dat einddatum staat immers al vast.
Gewoon na 03-03 niet meer verschijnen.