Hoeveel omzet genereert één persoon gemiddeld per werkweek (40 uur) voor een bedrijf?

Toegevoegd na 13 minuten:
Het gaat om een kantoorbaan. Specifieker kan ik niet zijn.

Toegevoegd na 3 uur:
In heel nederland, gemiddeld?

Toegevoegd na 3 uur:
In heel nederland, gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zul je toch echt meer info moeten geeven raamklaza.
Is het een frietzaak of een bank??
Wat voor functie is het?
Zonder die info wordt het lullen in de ruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om een kantoorbaan gaat dan moet je gewoon de totale omzet delen door het aantal personeelsleden. Anders weet ik het ook niet.

Het beste antwoord

De ene werknemer maakt 0,00 omzet en de ander heel veel. Dat hangt van het soort werk af en dit is niet per persoon te berekenen binnen een onderneming. De ene is verkoper, de andere schoonmaker en weer een ander is administratief medewerker of ict-er. En ze zijn wel allemaal nodig om de omzet te kunnen maken!
Deel de totale omzet door het totale aantal werknemers en voila: dan weet je hoeveel omzet een persoon opbrengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omzet wordt alleen gegeneert door de afdeling verkoop, de rest is ondersteunend en dat verschild per brance, bedrijf en markt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Das niet helemaal waar. Ik werk op een accountantskantoor en daar genereren de mensen omzet door voor een klant te werken (is aantal uren x uurtarief). In die zin is de omzet direct gerelateerd aan een werknemer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand heeft het aan de klant verkocht, dus het is zijn omzet, jij bent slechts uitvoerend.
paulus811
13 jaar geleden
Verkopen en genereren zijn twee verschillende begrippen.
je moet de bnp (bruto binnenlands product)op zoeken van nederland en je deelt de bnp door de aantal mensen die werken(beroepsbevolking)
en dan nog door 52(aantal weken)