Naar welke Uitzendbureau kan ik het beste gaan?

Ik ben 19 jaar oud en ik ben opzoek naar werk. Het lijkt mij een goed begin om naar een uitzendbureau te gaan, ik weet alleen niet precies hoe een uitzendbureau werkt en welke het beste voor mij is. Ik ben opzoek naar iets waar ik gewoon zelfstandig kan werken en niet zo veel met mensen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K
Antoni
6 jaar geleden
Inschrijven bij slechts één uitzendbureau is niet zo zinvol. Schrijf je in bij zo veel mogelijk uitzendbureaus, laat je wensen weten maar overdrijf hierbij niet en neem daarna regelmatig contact op met de uitzendbureaus zodat ze steeds weten dat je nog op zoek bent naar werk en graag aan de slag gaat. Het is het slimst dit persoonlijk te doen, per telefoon of in persoon, dus niet alleen via e-mail, sms, appjes of internet. Zo vind je het snelst een baan!

Antwoorden (1)

Op zich maakt het niet zoveel uit naar welk uitzendbureau je gaat. Elk uitzendbureau zal kijken wat jouw mogelijkheden en wensen zijn, en op basis daarvan gaan zoeken naar vacatures die bij jou passen. Wel is het zo dat sommige uitzendorganisaties zich specialiseren in een bepaalde bedrijfstak (bijv. de techniek of de zorg), dan moet je dus eerst goed overwegen of beroepen in die sector je aanspreken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Hoe een uitzendbureau werkt (globaal): je begint met een kennismakingsgesprek. Als je besluit je in te schrijven, heb je in elk geval ID-bewijs en BSN-nummer nodig. In het gesprek wordt vastgesteld hoeveel uur je wilt werken, wat voor soort werk, hoever je bereid bent te reizen etc. Op basis van die gegevens gaat het uitzendbureau kijken welke vacatures daar bij aansluiten. Als zij een match gevonden hebben, informeren ze je, maar je kunt zelf ook zoeken in hun vacaturebestand en aangeven dat je een bepaalde vacature interessant vindt.
Is er een baan gevonden, dan ga je daar aan de slag. De gewerkte uren worden meestal via een urenbriefje verantwoord en op basis daarvan ontvang je je salaris.
Werken via een uitzendbureau is een goede methode om zonder langlopende verplichtingen verschillende banen uit te proberen en te kijken wat je wel en niet ligt.