na een proeftijd van een maand heb ik een half jaar contract gekregen . Dat half jaar contract word voortijdig beeindigd door werkgever. Wat nu .?

Moet ik b.v. schriftelijk laten weten dat ik er niet mee eens bent ? Ik ben zo bang dat ik geen ww uitkering krijg .

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Waarom wordt de AO voortijdig beëindigd ? Ontslag op staande voet ? Bijna onmogelijk maar kan op basis van zeer zwaarwegende gronden en verwijtbaar gedrag . Voortijdig beëindigen van een AO kan bijna niet werkgever moet de resterende tijd afnemen behalve faillissement economische gronden ( moet hij nog aanvragen en dan zijn er al heel veel maanden voorbij . Of ja ernstig verwijtbaar gedrag of met gelogen info ( leugen in je CV ) je beschikt niet over de juiste kwalificatie's zo niet ga er niet mee akkoord . Je er hebt recht op de resterende maanden uit betaald te krijgen en dan pas de WW in. Ja direct schriftelijk laten weten he baas mijn AO loopt nog tot .... ik ga niet weg ik bied mijn diensten aan ik wens geen voortijdige beëindiging ( ook al heb ik onder druk ingestemd ) bij ontslag opstaande voet of bij verkeerde info kan je ook altijd in protest gaan. Ook eerst een brief naar werkgever dat je er niet mee eens bent en verder niks dus geen argumenten of verwijten of feiten . ( dat om je advocaat niet voor de voeten te lopen straks ) Dan wel via de rechter zoek rechtshulp . Succes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Vroeger waren we lid van een vakbond die je hielp met dit soort zaken....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja vroeger . Nu al jaren zijn vakbonden verworden tot macht clubjes die alles bij het oude willen houden . De arbeider zn AOW heeft verkwanselt . Eigenlijk ging het mis toen de arbeiders centen vroegen in de jaren 50 , 60 en de vakbonden procenten. Ja dat is beter voor de nieuwe doelgroep . Dus mijn verwijt de vakbond zijnvoor de middengroepen . Om hun opgestalde rechten te behouden . De (kleine )werkgever kan niet omgaan met het ontslag recht en de ziekte wet dat maakt vast personeel een tot een financiële tijdbom . Dus alleen nog maar korte losse contracten voor de arbeider ( werknemers ) voor de nieuwe aankomende schoolverlater dus normaliseer met die idiote ontslag regels en de ziektekosten lasten bij werkgevers te leggen .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Opgestapelde rechten
jc54
6 jaar geleden
Onzin. De vakbonden zijn er nog steeds voor jou. Maar dan moet je wel lid willen zijn van zo'n vakbond.
Allereerst was de proeftijd al ongeldig. Die is niet meer toegestaan bij halfjaarcontracten.

Tussentijdse beeindiging kan alleen plaatsvinden bij ontslag op staande voet, ontslag met wederzijds goedvinden, opzegging door werkgever met ontslagvergunning van het UWV (alleen nog van toepassing bij ontslag om bedrijfseconomische omstandigheden en ontslag na 2 jaar ziekte) of een ontbinding van de arbeidsovereenkomst door de kantonrechter.

Uit de vraag krijg ik het idee dat dit allemaal niet van toepassing is. In dat geval had de werkgever tussentijds geen eind mogen maken aan de arbeidsovereeenkomst en wordt hij schadeplichtig.

Schakel juridische hulp in, bijv. via het Juridisch Loket. Hier lijkt me sprake van kennelijk onredelijk ontslag.
Computoon