Wat moet er allemaal staan in je schriftelijke opzegging?

Ik neem ontslag en moet een schriftelijke opzegging schrijven. Mijn werkgever helpt mij verder ook niet. Wat moet er allemaal in staan en hoe moet ik het beginnen en eindigen. Want dit is mijn eerste bijbaan en alles op internet is veel professioneler etc. Als je begrijpt wat ik bedoel

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.carrieretijger.nl/functioneren/communiceren/schriftelijk/modellen/ontslagbrief

Het beste antwoord

In ieder geval moet er in staan per wanneer je ontslag neemt.
Het kan handig zijn om een getuigschrift te vragen.
Daarnaast zou je kunnen vermelden waarom je ontslag neemt.

Voorbeeld:

Geachte ...

Hierbij bied ik u mijn ontslag aan. De reden voor mijn ontslagaanvraag is dat......
Met inachtneming van de wettelijke verplichting van een opzegtermijn van ..... maanden, is .... mijn laatste werkdag.

Ik zal er alles aan doen om mijn lopende zaken juist af te handelen, zodat de overdracht vlot verloopt.

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van mijn ontslag.

Met vriendelijk groet,
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de rechtsgeldigheid van een ontslagbrief moeten de volgende gegevens in de ontslagbrief staan:

* Alle adresgegevens van het bedrijf waar je werkt en waarmee je de arbeidsovereenkomst hebt.
* Je moet expliciet noemen dat je de arbeidsovereenkomst opzegt.
* De datum per wanneer je opzegt, is ook verplicht.
* Noem je volledige naam en adresgegevens.
* Zorg voor een correcte ondertekening. Die bestaat uit: plaats, datum, naam en handtekening. De datum is van belang om aan te tonen dat je de geldende opzegtermijn respecteert.

Je hebt er baat bij om een goede indruk achter te laten. Probeer daarom iets meer te schrijven dan bovengenoemde punten.

* Beschrijf je waardering voor het bedrijf en spreek dank uit.
* Bied aan mee te werken aan een soepele overdracht van taken.
* Help je werkgever door een voorstel te doen voor het afhandelen van zaken zoals vakantie dagen.
* Vergeet niet om een getuigschrift te vragen.