Wat schrijf je in je mail die je stuurt naar organisatie om een dienst aan te bieden ?

Hoe begin je de mail en hoe eindig je de mail ?
Je stuurt dan een mail na een desbetreffende afdeling of contactpersoon van die organisatie, het kan ook na aanleiding zijn van het lezen van een vacature.
Tips en adviezen zijn welkom.

Toegevoegd na 13 uur:
Is hier niet ergens een voorbeeldbrief van ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (3)

begin eerst met waarom je schrijft/aanleiding
dan jezelf voorstellen
dan wat je wil doen (als je een dienst aan wilt bieden)
dan een korte samenvatting en herhaal wat je wil doen

en natuurlijk geachte heer/mevrouw etc. er bij zetten ;)

Toegevoegd na 18 uur:
voorbeeld brief:
http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/sollicitatiebrief-en-cv/voorbeeldbrief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen met:
Geachte heer/mevrouw,

En eindigen met:
Met vriendelijke groet,

Naam.

Tussenin zou ik uitleggen wie ik ben en wat ik wil en wat ik kan.
Dan wat jij denkt voor het bedrijf te kunnen betekenen.
Eindigen met dat je graag in een persoonlijk gesprek je brief toe wilt lichten.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een contactpersoon hebt, dan begin je met Geachte mevrouw (vul naam in) of Geachte heer (vul naam in). Heeft iemand een tussenvoegsel (bijv. van Veen), dan wordt het Geachte mevrouw Van Veen.
Weet je geen naam, probeer dan via de telefoniste een naam van een contactpersoon te krijgen. Mocht je daar niet achter kunnen komen, dan begin je de email met Geachte mevrouw, meneer,

Hierna beschrijf je waarom je contact opneemt, introduceer je jezelf en geef je aan waarom ze van jouw diensten gebruik moeten/kunnen maken.

Als je een sollicitatiebrief schrijft, kun je dit het beste als een apart document bijvoegen.

Afsluiten met bijv. Met vriendelijke groet,
(HIER JE NAAM), of met een zonnige groet uit (PLAATSNAAM) of.....
Succes!