Heb ik recht op reiskosten vergoeding met studenten OV?

Ik heb een contract gekregen in een andere stad, ik heb een studenten ov (ma t/m vrijdag gratis en weekend 40% korting). Heb ik recht op de gemiddelde reiskosten vergoeding?

6 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welke dagen ga je werken?
Is dat alleen ma t/m vrij dan zou een reiskostenvergoeding wel raar zijn, aangezien je geen kosten maakt.
Werk je in het weekend dan is een vergoeding op zijn plaats. Maar dan wel max wat je aan kosten maakt natuurlijk.

Antwoorden (2)

Het hangt niet af van of je wel of niet een studenten OV hebt. Dit staat namelijk helemaal los van jouw werk.
Wel hangt het ervan af of er vanuit de cao een plicht is om reiskosten te vergoeden. Als dat niet zo is, hoeft je werkgever jou dus geen reiskosten te vergoeden.
6 jaar geleden
Wettelijke verplichting is het niet.
Je hebt alleen recht op het betalen van reiskostenvergoeding door de werkgever als het in de CAO staat of in de arbeidsovereenkomst.
--------------------------------
Als je op jouw werkdagen gratis kunt reizen is er geen verplichting, want je maakt geen reiskosten.

Heb je andere werktijden die niet door je studenten OV jaarkaart gedekt worden, dan is het afhankelijk van de CAO en eventueel je individuele arbeidsovereenkomst (je contract), niet elk bedrijf heeft een CAO.