Hoe bouw ik TVT uren op?

Ik heb pas een nieuwe baan en heb een 4 uur contract. Ik werk gemiddeld 30 uur per week. Ik werk ook soms nog over. Ik zie 12 uur staan bij tvt op mijn loonstrook.

Tvt is toch alle uren wat je boven je contract werkt. Hoe zit dit in elkaar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
19.8K

Antwoorden (1)

TVT (ik neem aan dat je 'Tijd Voor Tijd' bedoeld) zijn je overwerkuren die je niet uitbetaald krijgt, en waar je dus vrije uren voor opbouwt.

Welke uren je uitbetaald krijgt, en welke uren TVT worden dat verschilt per situatie. Vaak is er wel wat van terug te vinden in je contract of in de personeelsregels.

Je schrijft dat je een 4 urencontract hebt en (veel) meer werkt.
Is het niet een MINIMAAL 4-uren contract ? (met een max van (waarschijnlijk) 40 uur per week)
In dat geval zullen veel 'overuren' (de uren tussen de 4 en 40 uur per week) feitelijk gewone uren zijn, die dan ook gewoon uitbetaald zullen worden.