Welke ervaring moet je precies hebben en is het moeilijk als je achter de kassa gaat werken in een kledingwinkel?

Ik ga namelijk binnenkort misschien werken achter de kassa in een kledingwinkel ( met een elektronische kassa) ,ik ben een beetje nerveus, want ben niet zo goed in rekenen en moet je daar denk je echt eerder in een winkel dus gewerkt hebben achter de kassa , voordat je echt achter de kassa gaat beginnen in een kledingwinkel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je moet natuurlijk èrgens voor het eerst achter een kassa staan. Bij een kledingzaak is het niet moeilijker dan elders. Hoofdrekenen is wel een pré, maar dit is iets dat je kan trainen. In principe scan je gewoon producten in en doet de kassa alles voor je, maar als iemand contant betaalt, moet je natuurlijk wel een beetje rekenen om te weten hoeveel het precies is.

Echt ervaring heb je dus niet nodig, maar het is wel makkelijk om wat sociale skills te hebben, dus dat je gewoon met mensen kunt praten en alle beleefdheidsnormen goed door hebt. Maar het is gewoon inwerken. Je hebt als het goed is een collega erbij die je vertelt wat je moet doen en na een paar dagen heb je het allemaal gewoon door.