Mag je ander werk doen tijdens je ouderschapsverlof? Heeft dit gevolgen voor sociale verzekeringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (2)

Ik dacht dat de werkgever het ouderschapsverlof moet betalen. Je kan gerust als freelancer iets doen aan huis. Dat zou je normaal ook in de avonduren kunnen doen.
Maar veel meer toch niet. Een echte baan, nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je in de war bent met zwangerschaps- en bevallingsverlof. Ouderschapsverlof is in principe onbetaald verlof.
In principe mag dat, maar hou er rekening mee dat je in veel gevallen je nevenwerkzaamheden aan je werkgever moet melden.
Gevolgen voor sociale verzekeringen zijn er als je tijdens het ouderschapsverlof (ook) bij een andere werkgever in loondienst gaat.