Uitzendbureau geeft een urig contract terwijl in de vacature staat `Fulltime functie`. Kan dit?

Ik ben vorige week op sollicitatie geweest bij een uitzendbureau die gevestigd is in het bedrijf zelf. Daar gaf ik meermaals aan dat ik echt op zoek ben naar een fulltime functie van 40 uur per week. Volgens hun was dat ook zeker het geval. Nu heb ik zojuist de arbeidsovereenkomst binnen gekregen en daarin staat een 8-urige werkmaand. KAn iemand mij uitleggen hoe dit precies zit?

Met vriendelijke groet

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Bel ze eens, misschien een foutje?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
lijkt me dat dat niet kan . fulltime wil zeggen 40 urige werkweek gelijk bellen ...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ze je makkelijk voor 40 uur kunnen inplannen maar als het rustig ze je minimaal 8 uur moeten laten werken dus veel risico voor jou
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is er niet een schrijffoutje dat het moet zijn 8 urige werkdag????

Antwoorden (2)

Een '8-urige werkmaand' is sowieso vreemd, want normaal gesproken wordt altijd een aantal uren per week opgegeven. Het zou nog een min/max-contract kunnen zijn met 8 gegarandeerde uren per maand - dat is vrijwel niets - en met een max. van 40 uur per week.

Hoe dan ook: 'fulltime' is dit niet. Men heeft je verkeerd begrepen of niet goed geluisterd of de overeenkomst geheel fout ingevuld... allemaal giswerk. Voor de oorzaak hiervan zul je contact moeten opnemen met het uitzendbureau.

Hoeveel uur een volledige werktijd telt, is niet wettelijk gedefinieerd maar hangt af van hetgeen er in de CAO, personeelsreglement of arbeidsovereenkomst staat. In het algemeen gesproken: 36 uur en meer is fulltime.
Computoon
7 jaar geleden
Dit contract niet tekenen, wel gewoon aan het werk gaan en je beroepen op de vacature en de mondelinge overeenkomst. Het komt vaker voor dat er fouten in de contracten staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Welke mondelingen overeenkomst. Beter eerst even vragen of het contract wel klopt.