Mag je werkgever het ziekenhuis, zonder dat ik dat weet, bellen om afspraak te verzetten?

Goede dag,

Sinds oktober heb ik last van een dubbele liesbreuk, wat idd zeer pijnlijk is. Mijn huisarts heeft me aangeraden om het ziekenhuis van sittard te kiezen, wat ik ook gedaan heb. Daar hebben ze besloten om te operen en is dan ook meteen afspraak gemaakt voor de operatie. Vanzelf sprekend meteen baas gebeld, om het netjes allemaal door te geven.
Wat blijkt nu ,de baas heeft zogenaamd namens mij het ziekenhuis gebeld met de vraag of de operatie niet eerder kon. Uiteraard heeft het ziekenhuis hier niks over verteld omdat ze dat niet mogen.

Nu is mijn operatie helaas uitgesteld, maar gelukkig naar mijn mening acceptabel. Zolang ik rust gaat het wel. Maar nu is mijn baas alweer aan het bellen met het ziekenhuis maar nu ook naar andere ziekenhuizen in de buurt. Hij " verwacht" ook dat ik naar ander ziekenhuis ga als ik er eerder terecht kan.

Mijn vraag is mag dit wel allemaal wat hij doet. Maar vooral wat kan ik eraan doen als hij hiermee doorgaat.
Grt alex

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (6)

Nee,natuurlijk mag dat niet!
Zo iets hoort slechts in samenspraak met jou te gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bent verplicht om te zorgen dat je zo snel mogelijk hersteld bent van je ziekte of aandoening. Je werkgever mag geen contact maken met de zorginstellingen maar kan wel via de controlle arts zorgen dat je opschiet met je genezing.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag:
Mag je werkgever het ziekenhuis, zonder dat ik dat weet, bellen om afspraak te verzetten? Antwoord:
Je werkgever mag geen contact maken met de zorginstellingen
ronron1212
11 jaar geleden
Ja dat staat er mr \tomaat kmjansen een werkgever kan weldegelijk de bedrijfsarts zeggen dat hij vindt dat de werknemer zijn genezingsproces vertracht en dat daar iets aangedaan moet worden.
ronron1212
11 jaar geleden
Je bent verplicht te zorgen dat je zo snel mogelijk weer genezen bent dus als dat betekent een ander ziekenhuis ja dat is dat zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar helemaal niets ondernemen terwijl er misschien wel een paar ziekenhuizen in de buurt zijn waar het sneller kan mag ook niet. Het is geen harttransplantatie ofzo! Dit mag alleen de werkgever niet doen, wel de bedrijfsarts, die kan er bij jou op aandringen.
ronron1212
11 jaar geleden
ijk zeg ook dat de bedrijfs arts het mag
Nee dit mag niet en zou zeker de baas hier op aan spreken.
hij mag zich helemaal niet bemoeien met jou medische kant, en zeker niet alles gaan verzetten zodat het hem uitkomt.
Het beste wat je kan doen is je vakbond bellen of het juridisch loket, want wat hij doet mag zeker niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS ik zou nu zelf de afspraak verzetten en lekker ziek thuis blijven, na zo`n streek van je baas
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absoluut NIET! Jouw baas heeft niks te maken met jou en de verhouding tot medische verrictingen (door wie en/of waar dan ook!). Zich voordoen dat hij voor jou spreekt, terwijl je daar helemaal niets van afweet, is rondom schandalig!

--> ALLE medische instellingen per brief laten weten dat alleen JIJ (of je partner) spreekt voor jouw medische revalidatie!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Spreek met je behandelend arts de binnenkomende telefoontjes namens jou naar een codewoord wordt gevraagd, de voornaam van je moeder bijvoorbeeld, zo kan het ziekenhuis checken of jij het zelf bent.

Komt het voor dat je baas dit weer flikt, vraag dan of het ziekenhuis hier notitie van kan maken welk nummer namens jou belt en doe hiervan aangifte bij de bond (als je die hebt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw baas heeft geen enkel recht om zich met jouw behandeling te bemoeien. Als hij wil dat het herstel sneller gaat, moet hij dat via de ARBO dienst regelen en ook die hebben geen enkel recht om je te dwingen een ander ziekenhuis te kiezen.