Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn mijn taken als stagiare op jenaplanschool?

Ik ga stage lopen op een jenaplanschool in groep 3/4.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
702
Erna55
8 jaar geleden
De school waar je gaat stagelopen bepaalt wat je taken zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem aan dat de opleiding dat bepaald. De school is daaraan ondergeschikt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan vanuit welke opleiding je stage gaat lopen.
Is het een maatschappelijke stage vanuit het middelbaar onderwijs, dan zal de stageschool je wel wat taken geven.
Loop je stage vanuit een lerarenopleiding voor het basisonderwijs, dan zul je opdrachten meekrijgen vanuit je opleiding, en zul je leren om de taken van een leerkracht te vervullen.
Doe je een opleiding om onderwijsassistent te worden, dan heb je waarschijnlijk ook wel opdrachten vanuit je opleiding, maar zul je ook worden ingezet op de manier waarop de school je het beste kan gebruiken.
Het ligt er ook een beetje aan hoe de stageschool jou ziet. Als jij heel terughoudend bent, kun je minder verwachen dan wanneer je enthousiast alles aanpakt wat je te doen krijgt. Misschien mag je groepsjes begeleiden bij bijvoorbeeld lezen, mag je voorlezen, of bijvoorbeeld extra oefeningen doen met rekenen. Maar het kan ook zijn dat je wordt ingezet voor het inrichten van een hoek, of het bij elkaar zoeken van materialen voor een spel bijvoorbeeld.
Veel plezier, zorg dat je een open, lerende houding hebt, dan zul je een leuke tijd hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding